PERSBERICHT
Sandd loopt voorop met nieuwe sorteermodule van HintTech
Delft, 30 september 2008 - In zeven jaar tijd groeide nieuwkomer Sandd uit tot het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Sandd onderscheidt zich van zijn concurrenten door het adressenbestand van de te bezorgen post op zeer doeltreffende manier vóór te sorteren. Deze efficiencyslag is de reden van Sandds snelle succes. Met de nieuwe versie van de sorteermodule van HintTech weet Sandd het logistieke proces nog slimmer in te richten en is het klaar voor verdere groei.
Sandd is in zeven jaar tijd gegroeid van 14 miljoen naar zo n 400 miljoen poststukken per jaar. Twee dagen per week bezorgen 12.500 bezorgers de post. Op dinsdag en vrijdag. Met een 100% dekking in Nederland. Het succes van Sandd schuilt in de slimme manier waarop het ICT inzet in het logistieke proces van post bezorgen. Dat proces begint met het aanleveren van een digitaal adressenbestand door de klant. Dit bestand wordt voorgesorteerd en gebundeld op wijk en voorzien van een unieke code met informatie over bezorgdag, depot en wijk. Sandd onderscheidt zich met deze methode van de concurrenten.
Voorsortering van het digitale adressenbestand is cruciaal , zegt ICT-manager Miquel Geelen. Hierdoor weten we precies hoe groot de mailing is, hoe zwaar de stukken zijn en dus hoeveel pallets, vrachtwagens en bezorgers er nodig zijn. Dankzij deze efficiënte manier van werken zijn we in staat de poststukken op slechts twee dagen per week precies op tijd en op het juiste adres te bezorgen. In de nieuwe release van de sorteermodule, ontwikkeld door softwareleverancier HintTech, zijn nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd en enkele bestaande functionaliteiten verder geoptimaliseerd.
Naast de nieuwe sorteermodule heeft HintTech de rooster- en betaalmodule uitgebreid met een verlofmodule zodat in een tijdspanne van een jaar zichtbaar is wie wanneer op vakantie is en wanneer er extra krachten moeten worden ingehuurd. Zodat de postbezorging ook in vakantietijd niet onder druk komt te staan en er altijd een bezorger aan een wijk is toegewezen.
Behalve efficiency onderscheidt Sandd zich door het leveren van kwaliteit. Klanten worden steekproefsgewijs nagebeld om te controleren of de post op tijd en op het juiste adres bezorgd is.
Met de geavanceerde inzet van ICT slaagt Sandd er steeds opnieuw in om flexibel en dynamisch in te springen op de snel veranderende markt. Met de nieuwe sorteermodule is Sandd klaar voor de toekomst.
Over HintTech
HintTech is specialist op het gebied van e-business technologie (.Net", Java" platform, Tridion) en IT-projecten. Het bedrijf is opgericht in 1997 en werkt met innovatieve en bewezen technologieën en methodieken. Hiermee realiseert HintTech kwalitatieve maatwerkoplossingen voor zijn klanten. Voor Tridion, Microsoft, Sun J2EE" en IBM WebSphere is HintTech zowel adviserend alsook uitvoerend partner. HintTech kan onder andere Shell, Nuon, Fortis, ING en KLM tot zijn klanten rekenen. HintTech heeft momenteel 113 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in Delft, San Francisco en Novi Sad (Servië). Kijk voor meer informatie op
Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Maartje van Oeveren
020 421 05 65
HintTech
Steven Nyland
015 268 25 73