Ingezonden persbericht


Persbericht, Amsterdam 30 september 2008

BEREIK DE TELEGRAAF BLIJFT STIJGEN
Naast de oplage neemt ook het aantal lezers van De Telegraaf toe

Na een sterke stijging in bereik van een half jaar geleden blijkt uit de nieuwste NOM cijfers dat dagblad De Telegraaf wederom een sterke groei doormaakt. Met maar liefst 40.000 nieuwe lezers per dag, stijgt het bereik van De Telegraaf van 16,2% naar 16,5%. Het dagelijks bereik komt hiermee op 2.247.000 Nederlanders.

De positie van de grootste krant van Nederland wordt steeds sterker. Volgens NOM is het gemiddeld bereik van De Telegraaf gestegen van 16,2% naar 16,5% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder. In absolute zin is dat een stijging van 2.207.000 personen naar 2.247.000 mensen die iedere dag De Telegraaf lezen. "Dat is meer dan het dubbele van het aantal dagelijkse Nu.nl bezoekers, meer dan de kijkers van Studio Sport en meer dan twee keer de luisteraars van Evers Staat Op", aldus Anita Schorn, Senior Mediaplanner bij De Telegraaf.

"Deze stijging komt niet uit de lucht vallen. We zijn met de krant enorm succesvol. De oplage laat een constante groei zien. Nederland waardeert De Telegraaf steeds meer. Daarnaast werpt de manier waarop we sinds een jaar de markt bewerken vruchten af. De Telegraaf bepaalt het gesprek van de dag en in een turbulente tijd als deze willen steeds meer mensen weten wat er speelt", aldus Anita Schorn.

Ook VROUW, het vrouwenmagazine dat wekelijks bij de zaterdageditie van De Telegraaf wordt verspreid, stijgt in bereik gigantisch met maar liefst 30% naar 981.000. Het grootste vrouwenblad van Nederland wordt sinds maart 2007 elke zaterdag met De Telegraaf verspreid. Het magazine is puur Hollands, oorspronkelijk, informatief, herkenbaar en betrokken. Naast het magazine VROUW bestaat het merk tevens uit de internetsite www.vrouw.telegraaf.nl en de pagina VROUW elke maandag en woensdag in De Telegraaf.

Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Tijdschriften Groep (uitgever van VROUW magazine) De Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) is onderdeel van Telegraaf Media Nederland. TTG heeft ruim 160 medewerkers in dienst. TTG is een multimediale uitgeverij met in haar portfolio de tijdschriften Privé, CosmoGIRL!, JAN, Elegance, Vrouw i.s.m. De Telegraaf, Stijl Ontmoet Stijl, Autovisie, FHM, Hitkrant, Residence en Motoplus en de succesvolle online community Habbo Hotel.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis, WebRegio Media en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse `out of home

TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en ­ platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Noot voor de redactie,