Ingezonden persbericht
Persbericht, Amsterdam 30 september 2008
BEREIK DE TELEGRAAF BLIJFT STIJGEN
Naast de oplage neemt ook het aantal lezers van De Telegraaf toe
Na een sterke stijging in bereik van een half jaar geleden blijkt uit de nieuwste NOM cijfers dat
dagblad De Telegraaf wederom een sterke groei doormaakt. Met maar liefst 40.000 nieuwe
lezers per dag, stijgt het bereik van De Telegraaf van 16,2% naar 16,5%. Het dagelijks bereik
komt hiermee op 2.247.000 Nederlanders.
De positie van de grootste krant van Nederland wordt steeds sterker. Volgens NOM is het gemiddeld
bereik van De Telegraaf gestegen van 16,2% naar 16,5% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder.
In absolute zin is dat een stijging van 2.207.000 personen naar 2.247.000 mensen die iedere dag De
Telegraaf lezen. "Dat is meer dan het dubbele van het aantal dagelijkse Nu.nl bezoekers, meer dan de
kijkers van Studio Sport en meer dan twee keer de luisteraars van Evers Staat Op", aldus Anita
Schorn, Senior Mediaplanner bij De Telegraaf.
"Deze stijging komt niet uit de lucht vallen. We zijn met de krant enorm succesvol. De oplage laat een
constante groei zien. Nederland waardeert De Telegraaf steeds meer. Daarnaast werpt de manier
waarop we sinds een jaar de markt bewerken vruchten af. De Telegraaf bepaalt het gesprek van de
dag en in een turbulente tijd als deze willen steeds meer mensen weten wat er speelt", aldus Anita
Schorn.
Ook VROUW, het vrouwenmagazine dat wekelijks bij de zaterdageditie van De Telegraaf wordt
verspreid, stijgt in bereik gigantisch met maar liefst 30% naar 981.000. Het grootste vrouwenblad van
Nederland wordt sinds maart 2007 elke zaterdag met De Telegraaf verspreid. Het magazine is puur
Hollands, oorspronkelijk, informatief, herkenbaar en betrokken. Naast het magazine VROUW bestaat
het merk tevens uit de internetsite www.vrouw.telegraaf.nl en de pagina VROUW elke maandag en
woensdag in De Telegraaf.
Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren
van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen
krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een
van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als
AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen
pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008).
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over Telegraaf Tijdschriften Groep (uitgever van VROUW magazine)
De Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) is onderdeel van Telegraaf Media Nederland. TTG heeft ruim 160
medewerkers in dienst. TTG is een multimediale uitgeverij met in haar portfolio de tijdschriften Privé,
CosmoGIRL!, JAN, Elegance, Vrouw i.s.m. De Telegraaf, Stijl Ontmoet Stijl, Autovisie, FHM, Hitkrant, Residence
en Motoplus en de succesvolle online community Habbo Hotel.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de
Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia,
Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis, WebRegio Media en Librium TV. In totaal
exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse `out of home
TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete
mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en platformen, die onmisbaar zijn voor consument
en adverteerder.
Noot voor de redactie,