RET

Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Dinsdag 30 september
De RET presenteert vandaag haar nieuwe pay-off: aardig onderweg. Deze wordt vanaf oktober 2008 gebruikt in een grote publiekscampagne van de RET.

De nieuwe pay-off geeft aan waar de RET voor staat. Ook maakt het duidelijk dat de RET voor haar klanten staat op een manier die bij RET en de Rotterdamse regio past.

`Aardig onderweg' heeft verschillende betekenissen. Als bedrijf is de RET `aardig onderweg', dat wil zeggen: het gaat goed met het bedrijf. De RET heeft naast de railconcessies en de contracten voor Sociale Veiligheid en Beheer en Onderhoud ook de concessie voor het busvervoer verworven per 14 december 2008. De RET en de stadsregio investeren weer veel in het openbaar vervoer.

`Onderweg zijn' is daarnaast natuurlijk onze `corebusiness'. Wij zullen de klanten dan ook laten zien dat we als openbaarvervoerbedrijf concreet voor hen aardig onderwég zijn en op korte termijn letterlijk veel meer onderweg.

Onderweg naar een nog beter afgestemd en uitgebreid openbaar vervoer, met nieuw materieel, meer sociale veiligheid en bovendien zeer milieuvriendelijk.

Maar ook laten we onze huidige en nieuwe reizigers zien dat we `aárdig' onderweg zijn. Aardig betekent dat we er zijn voor de inwoners en reizigers in de stad en regio Rotterdam. Dat we onze dienstverlening uitbreiden en dat we onze klanten nog beter informeren.

`Aardig onderweg' betekent tegelijk ook dat we er nog niet zijn. We zijn onderweg en er volgt nog veel meer. Daartoe zet de RET concrete stappen waarbij wij de reiziger op de eerste plaats zetten. Het gaat niet om mooie beloftes voor de toekomst, maar we zijn nu zo ver gevorderd dat de resultaten op korte termijn zichtbaar zijn.

Concrete voorbeelden van de stappen die we op korte termijn zetten zijn:


- nieuwe en de schoonste bussen (vanaf oktober 2008);


- nieuwe metro's voor Randstadrail (november 2008) en de Calandlijn (januari 2009)


- camera's in alle nieuwe metro's en de bestaande metro's van de Erasmuslijn (november 2008);


- nieuwbouw van een milieuvriendelijke tramremise en werkplaats in de Beverwaard (start november 2008);


- meer bestemmingen, veel meer ritten en betere aansluitingen (14 december 2008) ;


- 300 nieuwe abri's (plaatsing loopt al, in oktober 2008 afgerond);


- alle oude trams vervangen door nieuwe (afgerond eind 2009);


- nieuwe website reizigersinformatie en reisplanning (oktober 2008);


- spaaractie (oktober 2008; zie bijgaand persbericht);


- publieksevenement Coolsingel (18 oktober 2008, zie bijgaand persbericht).

In de publiekscampagne gaat de RET het publiek de komende tijd op de hoogte houden van deze stappen en de doelstellingen van de RET. Op 18 oktober starten we deze publiekscampagne met een groots opgezet evenement op de Coolsingel.

---