Dinsdag 30 september is de landelijke 'Neem de Trap!-dag'

10/09/2008 10:37

JuniorSenior

Op dinsdag 30 september is het zover; dan organiseert 'My Health Coach' een landelijk initiatief met de duidelijke naam 'Neem de Trap!'. Doel is om de Nederlandse bevolking met name in kantoorgebouwen te stimuleren om die dag de lift te laten hangen en de trap te nemen. Het is bekend dat het aantal mensen met overgewicht in Nederland al jaren sterk toeneemt (1). Dit wordt simpelweg veroorzaakt doordat we meer calorieën innemen dan dat we (met ons veelal zittende beroep) verbranden. Om te voorkomen dat we met zijn allen dichtgroeien, moeten we dus letterlijk actie ondernemen!

(1) (Bijna één op de twee volwassen Nederlanders is te dik en ongeveer 10% lijdt zelfs aan ernstig overgewicht. Overgewicht kan op den duur ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken. Bron: Min. VWS)

Met de introductie van de 'Neem de Trap!-dag', biedt 'My Health Coach' een eerste, ludieke suggestie voor de oplossing van dit 'uitdijende' probleem. Achterliggende gedachte is dat je met kleine veranderingen in je dagelijkse patroon, je gezondheid op lange termijn gemakkelijk en blijvend kunt verbeteren. Door mensen bewust te maken van hun voedings- en bewegingspatroon kun je ze stimuleren deze ten positieve te veranderen.

Initiatiefnemer van de 'Neem de Trap!-dag' is Ubisoft, die onder de naam 'My Health Coach' dit najaar een nieuwe range gezondheidsgames voor de Nintendo DS op de Nederlandse markt brengt. Het principe van de 'Neem de Trap!-dag' is geïnspireerd op tips en inzichten uit het de eerste titel; 'My Health Coach: Je gewicht in balans'. Dit volledig Nederlandstalige programma zoekt met behulp van een virtuele persoonlijke fitnesstrainer en een voedingsdeskundige evenwicht tussen je dagelijkse hoeveelheid lichaamsbeweging en je eetpatroon. Meer informatie: www.myhealthcoachgame.com.

Als datum voor de eerste landelijke 'Neem de Trap!-dag' is gekozen voor dinsdag 30 september. Hiermee vormt het een logisch vervolg op de bestaande initiatieven: Fiets naar je werk-dag (16 september) en Autovrije zondag (21 september). De 'Neem de Trap!-dag' wordt op verschillende manieren onder de aandacht gebracht. Zo worden de 20 grootste en hoogste bedrijven van Nederland gestimuleerd om aan het initiatief mee te doen met o.a 'lift defect' posters en trapstickers die aangeven hoeveel calorieën je per 5 treden verbrand. Via de speciale actiewebsite www.neemdetrapdag.nl kan iedereen deze speciale liftposters en trapstickers printen om binnen de eigen werkkring te verspreiden. Om het initiatief verder onder de aandacht te brengen wordt begin september een landelijk pr-offensief gestart.

Over Ubisoft

Ubisoft is een toonaangevende, beursgenoteerde internationale producent, uitgever en ontwikkelaar van videogames. Het bedrijf heeft een sterke, gevarieerde line-up van producten en partnerships. Ubisoft is opgericht in 1986 en heeft teams in 27 landen, waaronder de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Nederland en China. De groep distribueert haar producten in meer dan 55 landen. Ubisoft streeft ernaar om vooruitstrevende videogames van hoge kwaliteit te maken voor de consument. Ubisoft behaalde een omzet van 928 miljoen Euro over het fiscale jaar 2007/2008. Meer informatie is te vinden op www.ubisoftgroup.com.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -





http://www.neemdetrapdag.nl