Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Vincent Pijpers meest invloedrijk in sponsoring

Amstelveen, 26 september 2008 - De redactie van SponsorTribune heeft Vincent Pijpers van de Rabobank gekozen tot meest invloedrijke man in de Nederlandse sponsorwereld.
Pijpers neemt de plaats in van Marcel Beerthuizen, die dit jaar naar de vijfde plaats is gezakt.

Vincent Pijpers is binnen het Directoraat Communicatie van de Rabobank eindverantwoordelijk voor sponsoring. Rabobank is al jaren de grootste sponsor in Nederland. Volgens SponsorTribune was het afgelopen jaar cruciaal voor het sponsoringbeleid van de Rabobank, met name door de affaire Rasmussen. "Vincent Pijpers leidde het gehele proces op voortvarende wijze, met een kordate en transparante aanpak", aldus SponsorTribune. "Waar andere grote wielersponsors afhaakten, zoals T-Mobile, besloot Rabobank juist haar sponsoring te continueren met als nobel streven de wielersport echt 'schoon' te krijgen. Pijpers stuurde voor een belangrijk deel het beslissingsproces." Pijpers heeft ook een belangrijke stem in de verdeling van het sponsorgeld van de bank, die dit jaar de sponsorcontracten met de Hockeybond en de Wielrenunie verlengde.

In de lijst van 20 meest invloedrijke mensen staat commercieel directeur van de KNVB Jean Paul Decossaux op de tweede plaats. Henri van der Aat, momenteel algemeen directeur a.i. van Ajax en afgelopen jaren directeur van sportmarketingbureau Trefpunt, staat op de derde plaats.

Nieuw in de lijst zijn Boudwijn Poelmann, de oprichter en directeur van de Nationale Postcode Loterij, Sponsor Bingo Loterij en BankGiro Loterij; Jan Driessen, communicatie directeur van Aegon en onlangs gekozen tot voorzitter van de Bond van Adverteerders (BvA) en Alex Tielbeke, de directeur van de Eredivisie CV. De enige vrouw in de lijst is Heleen Crielaard, de sponsor manager van de Rabobank.

De complete top 20 met motivaties is te vinden in het nieuwste nummer van SponsorTribune.