Visit-it.com maakt internet leuker, makkelijker en persoonlijk


Presentatie van eerste, echte internetgids

UTRECHT, 20080926 -- Maandag 29 september 2008 gaat om 16.00u de eerste, echte internetgids de lucht in. In DeFabrique in Utrecht wordt vanaf 15.00u de startpagina `visit-it.com' gepresenteerd (gastspreker Francisco van Jole). Door je kosteloos aan te melden kan iedereen met visit-it.com supereenvoudig zijn persoonlijke startpagina maken. Via de button `maak jouw startpagina' selecteer je de krant en radiozender van jouw voorkeur. Vanaf dat moment opent je computer internet met jouw persoonlijke startpagina. Je kunt de startpagina persoonlijker maken door met de button `i visit' widgets toe te voegen. Widgets zijn functionele miniwebsites zoals; de buienradar; inloggen bij Hyves; direct internet bankieren enz.

Visit-it.com is een product van Visit Media Group, een onafhankelijke internetorganisatie in Tilburg. Visit Media Group maakt kwalitatieve en innovatieve startpagina's die zich kenmerken door afstemming op de persoonlijke behoeften van de gebruiker en door bedieningsgemak. Algemeen directeur Ranco Mes heeft contracten afgesloten met alle belangrijke partijen die op internet content aanbieden. Op visit-it.com wordt deze content gebundeld. Surfers kunnen vanaf deze startpagina alle voor hen relevante content rechtstreeks aanklikken, lezen en bekijken. Zo kan Visit Media Group beschikken over onder meer de content van aanbieders als de Telegraaf, AD, NRC, Financieel Dagblad, alle televisieomroepen, alle radiozenders, Videoland, spelletjesgigant Zylom en Booking.com. De aanbieders geven hun content gratis, omdat Visit Media Group hen veel bezoekers brengt. Dagelijks wordt de content van al deze aanbieders op de server van Visit Media Group geplaatst. Voor gebruikers betekent dit dat ze zonder omwegen sneller en makkelijker de voor hen relevante informatie, hun favoriete muziek, film of spelletje kunnen vinden. Nieuws, radio, televisie en spelletjes zijn belangrijke peilers van de site, maar visit-it.com biedt meer. Zo is het mogelijk direct vanaf de startpagina foto's, wetenswaardigheden, gemeentelijke informatie en gegevens van VVV-kantoren van plaatsen in Nederland te bereiken. Met Booking.com kan dan ook meteen een hotel worden geboekt als je een stad of dorp wilt bezoeken.

Visit-it.com is echt een internetgids. Volgens Ranco Mes hebben gebruikers daar behoefte aan. `Met Google kun je ongeveer alles vinden op het World Wide Web, maar het is vaak een moeizame zoektocht voordat je hebt gevonden wat je zoekt. Visit-it.com selecteert de informatie voor de gebruiker en de gebruiker kan bovendien zijn eigen voorkeur inbouwen. Googelen moest destijds een werkwoord worden, maar to visit of bezoeken is dat al.' De site ziet er prachtig uit. `Visualiseren is belangrijk', vindt Ranco Mes. `Met foto's en illustraties maken wij de site aantrekkelijk en we hebben veel aandacht besteed aan de vormgeving. `Dat scoort; daarvan ben ik overtuigd.' De ambitie van Visit Media Group is groot. Over vijf jaar moet visit-it.com tot de top 5 van startpagina's in West Europa horen. Met de geregistreerde merknaam visit-it gaat dat lukken, want iedereen in de wereld begrijpt wat visit-it betekent.