Provincie Noord-Holland

Nieuwe inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten

29-9-2008

De provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland (P4) hebben onlangs hun algemene inkoopvoorwaarden geactualiseerd en geharmoniseerd. De nieuwe inkoopvoorwaarden treden bij deze provincies per 1 oktober 2008 in werking.

De nieuwe inkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die de provincie Noord-Holland vanaf 1 oktober 2008 sluit. Op vóór 1 oktober 2008 gedane offerteaanvragen, gesloten overeenkomsten en besluiten tot aanbesteding blijven de oude inkoopvoorwaarden uit 2002 van toepassing.

Wat is er veranderd aan de inkoopvoorwaarden?
Er zijn inhoudelijk nauwelijks wijzigingen aangebracht. Wel is geschrapt wat overbodig was en zijn diverse bepalingen anders geformuleerd. Er zijn vier nieuwe artikelen toegevoegd:
1) Meer/minder werk (artikel 4)

2) Verplichtingen leverancier (artikel 5)

3) Minimum garantietermijn van 24 maanden (artikel 8)
4) Mogelijkheid tot het inzetten van een mediator bij een geschil (artikel 18).
Met de wijzigingen zijn de voorwaarden duidelijker en toegankelijker geworden.

De nieuwe inkoopvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de rechtbank Haarlem en staan ook op het digitaal loket van de website van de provincie, onder het kopje Inkoop en aanbesteden.

Nieuwsredactie