Nieuwe inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten
29-9-2008
De provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland (P4) hebben
onlangs hun algemene inkoopvoorwaarden geactualiseerd en
geharmoniseerd. De nieuwe inkoopvoorwaarden treden bij deze provincies
per 1 oktober 2008 in werking.
De nieuwe inkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten
die de provincie Noord-Holland vanaf 1 oktober 2008 sluit. Op vóór 1
oktober 2008 gedane offerteaanvragen, gesloten overeenkomsten en
besluiten tot aanbesteding blijven de oude inkoopvoorwaarden uit 2002
van toepassing.
Wat is er veranderd aan de inkoopvoorwaarden?
Er zijn inhoudelijk nauwelijks wijzigingen aangebracht. Wel is
geschrapt wat overbodig was en zijn diverse bepalingen anders
geformuleerd. Er zijn vier nieuwe artikelen toegevoegd:
1) Meer/minder werk (artikel 4)
2) Verplichtingen leverancier (artikel 5)
3) Minimum garantietermijn van 24 maanden (artikel 8)
4) Mogelijkheid tot het inzetten van een mediator bij een geschil
(artikel 18).
Met de wijzigingen zijn de voorwaarden duidelijker en toegankelijker
geworden.
De nieuwe inkoopvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de rechtbank Haarlem
en staan ook op het digitaal loket van de website van de provincie,
onder het kopje Inkoop en aanbesteden.
Nieuwsredactie
Provincie Noord-Holland