Een kwart van de Nederlanders heeft twijfels over mobiele telefonie

29/09/2008 09:54

T-Mobile

Van alle abonnementen variërend van een krantenabonnement tot het abonnement voor de televisie, twijfelen Nederlanders het meest aan het abonnement voor de mobiele telefoon. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de kosten, een nieuwe mobiele telefoon en de contractsduur. Dit blijkt uit een onderzoek van Ben waarin 850 Nederlanders werd gevraagd naar hun twijfels. 64% van hen zegt meermalen per week te twijfelen. Dagelijks twijfelen we aan de kledingkeuze, het gewicht, de haardracht en het avondeten. Opvallend is dat meer dan driekwart van de ondervraagden nooit twijfels heeft over de relatie of het huwelijk.

We twijfelen het meest aan onze baan of opleidingskeuze en vervolgens aan ons uiterlijk. Ruim twee derde van de respondenten ligt 's nachts wel eens wakker door twijfel over o.a. het welzijn van vrienden en familie, dingen op het werk en de relatie of het huwelijk. Verder valt op dat één op de tien Nederlanders twijfelt aan de eigen seksuele prestaties en dat 5% in het afgelopen half jaar heeft getwijfeld over vreemdgaan.

Vrouw vs. man

Vrouwen liggen beduidend vaker te tobben in hun bed (77% vs. 62%). Vier keer zoveel vrouwen liggen 's nachts wakker over het krijgen van kinderen, terwijl mannen veel vaker nadenken over het starten van een eigen bedrijf. Verder blijkt dat vrouwen meer twijfelen over hun uiterlijk, hun gewicht, dagelijkse kledingkeuze en haardracht dan mannen. Mannen aan de andere kant twijfelen vaker over abonnementen, contracten, en lidmaatschappen.

Nederlandse economie is twijfelgeval

63% van de ondervraagden is het afgelopen jaar gaan twijfelen aan de Nederlandse economie. De helft van hen vindt dat ze teveel verplichtingen heeft. Een derde twijfelt of ze niet op een goedkopere brandstof moet gaan rijden.

Contractsduur

Een op de tien Nederlanders wil zich in het huidige economische klimaat liever niet binden aan een lang contract. Bovendien twijfelt ruim een op de drie respondenten aan het mobiele abonnement. De helft van deze mensen vindt bovendien dat ze te veel verplichtingen hebben. Een op de vier zegt te twijfelen over de contractsduur van het mobiele abonnement. Een op de vijf prepaid bellers noemt deze reden om geen mobiel abonnement af te sluiten.

Ben vindt het heel logisch dat mensen twijfelen. Ben vindt, dat twijfelen menselijk is en vaak ook verstandig. Twijfel zorgt er namelijk voor dat je verder denkt en open staat voor nieuwe dingen. Daarom zit je bij Ben nooit vast aan je abonnement. Je kunt je abonnement aanvragen, aanpassen of opzeggen wanneer je wilt.

Over Ben

Ben is een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele communicatie. Ben is een zelfstandig onderdeel van T-Mobile Netherlands BV. en maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile.

Met Ben kun je bellen en gebeld worden in 185 landen. Bij Ben schaf je geen nieuwe mobiele telefoon aan, maar kun je goedkoper bellen en sms'en met het toestel dat je al hebt. Op www.ben.nl zie je hoe dat werkt en wat het kost.





http://www.ben.nl