AutoRai

Toyota huldigt beste serviceadviseur van Nederland

(9/26/2008)
De beste Toyota serviceadviseur van Nederland is René van Dijk, werkzaam bij Automobielbedrijf De Blaak Rotterdam. Tijdens de finale van de Toyota Service Advisors Skill Contest 2008 die op 25 september bij Toyota distributeur Louwman & Parqui B.V. in Raamsdonksveer werd gehouden, kwam René als beste serviceadviseur uit de bus.

De tien deelnemers aan de landelijke finale werden getest op communicatieve- en commerciële vaardigheden en de kennis van de Toyota producten. Op één dag werden vijf opdrachten afgerond. Per opgave hadden de deelnemers twintig minuten de tijd om op een juiste manier te handelen of een juiste oplossing te bedenken. Elke opdracht had betrekking op een specifiek gedeelte uit de dagelijkse praktijk, bijvoorbeeld een klant bellen na een werkplaatsbezoek, de parate kennis van de garantievoorwaarden van de Toyota modellen, werkplaatsmanagement of de aanname van de auto van een klant.

Zware voorselectie
In deze finale kom je niet zomaar. De voorronde bestond uit veertig pittige vragen. De tien beste deelnemers uit deze voorronde gingen door naar de finale. Deze tien zijn eigenlijk allemaal winnaars, maar er kan er uiteindelijk maar één met die felbegeerde beker en titel aan de haal gaan, en dat is René van Dijk, werkzaam bij Automobielbedrijf De Blaak Rotterdam.

Naast René stond Johan Bakx, werkzaam bij Automobielbedrijf J. Schreur Den Helder B.V., op de tweede plaats. Op de derde plaats stond Diego Rutters, werkzaam bij Autobedrijf Cappendijk B.V. in Terneuzen.

De Toyota Skill Contest wordt alweer achttien jaar georganiseerd om diverse functies te beproeven. Vorig jaar werd de beste Toyota technicus gekozen en in 2009 is het de beurt aan de beste Toyota verkoper. Zo komen alle functies binnen het Toyota dealerbedrijf aan bod. Niet alleen om de betrokkenheid van de distributeur bij de dealers en vice versa te vergroten, maar ook om de kwaliteit van het personeel naar een nog hoger niveau te tillen. De competitie zorgt ervoor dat de Toyota klant in de praktijk uiteindelijk de bestmogelijke service bij zijn dealer ontvangt.

Naar Japan
Het is inmiddels traditie dat de Nederlandse winnaar van een Toyota Skill Contest voor een week naar Japan afreist om daar in de watten gelegd te worden en om een kijkje achter de schermen te nemen bij de Japanse Skill Contest. Maar eerst zal serviceadviseur René van Dijk op woensdag 5 november Nederland vertegenwoordigen bij de Europese Toyota Skill Grand Prix 2008 in Brussel.