Internetwinkel Second Media uit de lucht door spectaculaire akties
OLDENZAAL, 20080926 -- De spectaculaire openingsacties van Second Media hebben er voor gezorgd dat de internetwinkel voor een halve dag uit de lucht is geweest.
Sinds twee weken is de discount internetwinkel Secondmedia.nl nu online. De lancering van de site gaat gepaard met messcherpe aanbiedingen. Deze aanbiedingen hebben er voor gezorgd dat de site gisteren meerdere uren niet te bereiken was.
Volgens Country Manager Roel te Velde zijn inmiddels alle problemen verholpen en zijn maatregelen genomen om dit soort storingen in de toekomst te voorkomen. 'Doordat de winkel niet te bereiken was hebben we nogal wat telefoontjes ontvangen van verontruste consumenten die een bestelling hebben gedaan.'
Volgens Te Velde is het probleem met name te wijten aan de toeloop van bezoekers voor de actie met de Microsoft Zune 30 GB. Second Media biedt dit product aan voor nog geen 100 euro dit terwijl het apparaat wat nog niet officieel in Europa te koop is en in de US over de toonbank gaat voor een kleine $ 300,-.
De strategie van Second Media is om populaire producten aan te bieden voor zulke prijzen dat de consument er niet om heen kan. We kunnen er ook voor kiezen veel te investeren in marketing maar wij geven het voordeel liever rechtstreeks aan de consument, aldus de country manager.