Dexia Bank


Axion lanceert nooit geziene vorm van internetconcerten: de Axion Banner Concerts

25/09/2008

Jongerenmerk van Dexia stelt eigen reclameruimte op het internet ter beschikking van jonge bands

Axion, het jongerenmerk van Dexia, lanceert de Axion Banner Concerts: een opmerkelijke campagne om jongeren die muziek maken financieel en promotioneel te ondersteunen. Deze unieke internetconcerten vinden plaats in banners, hét digitale reclameformat bij uitstek. Doel is om beloftevolle jonge muzikanten op die manier versneld visibiliteit en bekendheid te geven. De groep die het beste Banner Concert speelt, wint een optreden in de Ancienne Belgique, een streaming van dit concert en een opnamedag in de AB sound-studio.

Het concept

Sinds jaar en dag steunt Axion jongeren tussen 12 en 25 jaar in alle aspecten van hun leven. Muziek hoort daarbij. En aangezien steeds meer jongeren op steeds jongere leeftijd in een muziekgroep spelen - de jongste winnaars van Humo's Rock Rally waren gemiddeld 15 jaar oud - vond Axion dat het hoog tijd werd om muziekmakende jongeren een platform te geven en hen financieel te steunen.

Met de lancering van de Axion Banner Concerts wordt een volledig nieuw concept in het leven geroepen: internetconcerten die plaatsvinden in banners, het bekendste digitale reclameformat. Axion stelt zijn eigen banners op het internet ter beschikking van jonge muzikanten. Op die manier bereiken de groepen in kwestie een veel ruimer publiek dan uitsluitend via hun eigen MySpace, Netlog of Facebook pagina's. Of hoe de reclameruimte van een bank de reclameruimte van een band wordt. Axion Banner Concerts

De internetcampagne

De lancering van de Axion Banner Concerts gaat gepaard met een uitgebreide - hoe kan het ook anders - bannercampagne waarin bekende artiesten zoals Tim Vanhamel,

A Brand, Tom Helsen en Malibu Stacey zélf een Banner Concert spelen. Op die manier wordt een beeld geschetst van wat het format Banner Concerts precies inhoudt. Via deze banners komt men terecht op axionweb.be waar alle mogelijke informatie te vinden is om deel te nemen aan de wedstrijd en kans te maken om zelf zo'n Banner Concert te winnen.

De wedstrijd

Insturen van de nummers

Tot 17 oktober 2008 kunnen alle bands (of solo-performers) waarvan alle leden tussen 12 en 25 jaar oud zijn, een nummer insturen dat ze graag als Axion Banner Concert willen opnemen. Dit nummer moet een eigen creatie zijn. Deelnemen kan via het wedstrijdformulier op www.axionweb.be.

Selecteren van 25 bands door een jury

Alle ingezonden nummers worden eerst individueel beluisterd en beoordeeld door een onafhankelijke jury bestaande uit 3 personen uit de muziekwereld: Peter Crosbie (producer Daan, Axelle Red ...), Kurt Overbergh (artistiek directeur van de Ancienne Belgique) en Axel Stevens (programmering Dour Festival). Ieder jurylid kent per nummer een waardecijfer van 1 tot 5 toe. Door deze individuele beoordelingen wordt een top 40 opgesteld. Deze 40 nummers worden vervolgens door de juryleden samen beluisterd en zij bepalen samen de 25 genomineerden. Deze geselecteerden mogen op kosten van Axion een professionele opname van hun nummer meemaken dat zal worden vertaald naar een Banner Concert. Deze 25 Banner Concerts worden vervolgens op tal van drukbezochte websites geplaatst waar ze door iedereen bekeken kunnen worden.

Het publiek kiest de uiteindelijke winnaar

De eindwinnaar van de Axion Banner Concerts zal worden bepaald door het publiek. Iedereen kan gedurende een aantal weken stemmen op de 25 Banner Concerts. Dit kan op 2 manieren: online (via axionweb.be) of per sms.

De prijzen

Voor de eindoverwinnaar wordt wellicht een levensdroom werkelijkheid: een eigen optreden in de AB in Brussel dat meteen ook wordt gestreamd op de AB-site. En daar blijft het niet bij. Bovenop dit "moment of fame" wordt de laureaat uitgenodigd voor een volledige opnamedag in de AB sound-studio onder professionele begeleiding.

Nuttige links:


- http://internetconcerten.blogspot.com/


- http://www.axionweb.be/nl/bannerconcerts (online vanaf 26 september)

Axion is het jongerenmerk van Dexia. Tegenwoordig is Axion één van de bekendste merken qua bankaanbod bij jongeren tussen 12 en 25 jaar. Axion bezit het tweede grootste marktaandeel op het vlak van zichtrekeningen.