Ingezonden persbericht


'MYSPACE MUSIC' SCHRIJFT GESCHIEDENIS MET ONTHULLING NIEUWE PRODUCTEN

EMI MUSIC EN SONY ATV HEBBEN ZICH VERBONDEN AAN VERNIEUWDE 'MYSPACE MUSIC' JOINT VENTURE NAAST SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT, UNIVERSAL MUSIC GROUP EN WARNER MUSIC GROUP

THE ORCHARD VOEGT UITGEBREIDE ONAFHANKELIJKE MUZIEK CATALOGUS TOE AAN MYSPACE MUSIC

McDonald's, Sony Pictures, State Farm en Toyota: allereerste Brand Advertisers

Amazon MP3 powered e-commerce oplossingen voor aanschaf MP3 downloads

Los Angeles/Amsterdam, 25 september, 2008 -- MySpace, het populairste sociale netwerk ter wereld, onthult vandaag samen met haar joint venture partners Sony BMG Music Entertainment, Universal Music Group, Warner Music Group, EMI en Orchard het vernieuwde 'MySpace Music' (http://www.myspace.com/music). 's Werelds grootste en meest volledige online muziek community krijgt hiermee een enorme injectie aan nieuwe functionaliteiten voor zowel gebruikers als artiesten. Deze omvatten een steeds verder groeiende catalogus van premium audio en video content, e-commerce, gebruikers en artiesten playlists. De MySpace Music ervaring verbetert hierdoor met de dag terwijl het dus ook verdienmodellen biedt aan artiesten, platenlabels of andere mensen uit de muziekindustrie

Vandaag start de eerste fase van een wereldwijde product rollout die uiteindelijk zal resulteren in een solide catalogus van premium en promotionele content, user-to-user sharing tools en additionele e-commerce functionaliteiten, zoals merchandise en ticket verkoop, voor artiesten. Een aantal produkten, waaronder de nieuwe music player, is wereldwijd meteen beschikbaar voor de meer dan 120 miljoen MySpace gebruikers (comScore, juli 2008)

De eerste fase van de nieuwe MySpace Music omvat:


* De nieuwe gepersonaliseerde music management toolset -- 'MyMusic'


* Gratis en ongelimiteerde advertentie-ondersteuning en volledige audio streaming


* Gratis en ongelimiteerde playlist functionaliteit


* Gratis discografie en content catalogi voor Sony BMG, UMG en WMG artiesten


* DRM vrije MP3 muziek e-commerce downloads powered by Amazon MP3


* Ringtones e-commerce powered by Jamster

Voor adverteerders wordt MySpace Music steeds aantrekkelijker. De eerste vier geïntegreerde sponsors die op MySpace Music adverteren zijn McDonald's, Sony Pictures, State Farm en Toyota. Deze grote merken verzorgen gebruikerstoegang tot de nieuwe muziekdiensten. McDonald's is zichtbaar op de MySpace Music player en geeft daarop gratis een varieteit aan muziek downloads weg. Ter promotie van Sony Pictures'comedy 'Nick and Norah's Infinite Playlist', zal de filmstudio gedurende een hele week de playlists van alle MySpace Music gebruikers voorzien van een skin met branding van de film. State Farm heeft wisselende advertenties op alle pagina's waar gebruikers naar toe gaan om playlists te creëren en/of aan te passen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de Featured Playlist, de Personal Music Player en MyMusic. De autofabrikant Toyota heeft tot slot gekozen voor 'Toyota-Tuesdays' waarmee zij gedurende een jaar, iedere dinsdag gratis downloads aanbiedt vanaf de Personal Music Player.

Om een idee te geven van de omvang: MySpace Music huist momenteel meer dan vijf miljoen artiesten. Hieronder vallen zowel majors, indies en artiesten zonder platenlabels achter zich. De MySpace Music sectie is een onuitputtelijke bron van content. Gebruikers vinden er videos, tour data, blogs, foto's, en uiteraard een enorme collectie tracks. MySpace heeft sinds het onstaan altijd zeer nauwe banden gehad met de muziek community en kan bogen op vele exclusieve lanceringen van grote artiesten wereldwijd. Deze laatste nieuwe marketing initiatieven zullen een enorme impuls betekenen voor de reeds bestaande MySpace Music specials zoals de Secret Shows, MySpaceLIVE!, Transmissions, Front to Back en The List.





Ingezonden persbericht