Ingezonden persbericht
Persbericht, 25 september 2008
TELEGRAAF MEDIA NEDERLAND NEEMT MEERDERHEIDSBELANG IN TICKETSPLUS
Telegraaf Media Nederland heeft een meerderheidsbelang genomen in Ticketsplus B.V. uit Breda. Met een online ticketingsysteem, een multimediaplatform en een netwerk van distributiepartners is Ticketsplus B.V. in Nederland een prominente speler in de ticketverkoop voor dagrecreatie, beurzen, live-entertainment en sportevenementen. De Telegraaf heeft via haar portal "www.TelegraafTickets.nl" al meer dan 200.000 tickets verkocht.
Telegraaf Media Nederland ziet entertainment als een belangrijk middel om haar lezers aan zich te binden. De content over entertainment binnen de verschillende titels sluit nauw aan bij het aanbod in ticketing, waardoor de service naar de lezer wordt vergroot. Dit levert bovendien, naast de reeds bestaande advertentie-inkomsten, ook nog inkomsten op uit ticketverkoop. "We bieden de lezer nu het totale plaatje. We informeren, inspireren en activeren de lezer", aldus Tom Bey van Telegraaf Media Nederland.
"Door de inzet en de combinatie van media, databases en ticketing hebben we dezelfde doelstellingen als de producenten en ontstaat er een voorsprong op onze concurrenten. We zijn ervan overtuigd dat we, door de opgedane kennis en ervaring in combinatie met de succesvolle samenwerking met De Telegraaf we gaan uitgroeien tot een belangrijke speler in de Nederlandse markt", aldus Willem Jan Brabers, Algemeen Directeur Ticketsplus.
Dagblad De Telegraaf had al een zeer intensieve samenwerking met Ticketsplus. De intentie is om dit businessmodel nu ook toe te passen binnen andere onderdelen van Telegraaf Media Groep.