Martinair
Nieuwe campagne Martinair: Your Choice
* Schiphol 25 september 2008. Martinair lanceert een volledig nieuwe consumenten-campagne met als pay off: Your Choice. De reclamecampagne gaat met ingang van 1 oktober van start en vervangt de bekende en bekroonde* campagne van Martinair stewardessen vormgegeven in een jaren 50 stijl, die sinds 2000 werd gevoerd. Your Choice is meer dan een pay off. Het is een positionering die leidraad is voor de ontwikkeling van Martinair in de consumentenmarkt. Twee aspecten liggen daaraan ten grondslag. Enerzijds heeft Martinair zich in de laatste jaren ontwikkeld van een chartermaatschappij tot een lijndienstmaatschappij op verre vakantiebestemmingen. Anderzijds is de vakantieganger individueler ingesteld en stelt steeds meer zijn eigen reis samen. Consumenten die via een touroperator of reisagent boeken, vormen nog altijd een groot gedeelte van de Martinair passagiers, maar de groei zit in het segment van directe boekers nationaal en internationaal. Zij maken hun eigen keuzes.
De consument betaalt doorgaans graag voor extra's, maar alleen als ze zelf kunnen kiezen. Wat ze niet nodig hebben, willen ze ook niet hebben en ze willen er al helemaal niet voor betalen. Martinair biedt keuzemogelijkheden.
Martinair heeft een hoge vliegfrequentie op haar bestemmingen waardoor men een grote keuze heeft in aankomst- en vertrekdagen. Bijvoorbeeld een dagelijkse verbinding met Miami, meerdere vluchten per week naar Cuba en de Nederlandse Antillen (vanaf aankomende winter zelfs ook dagelijks naar Curaçao). Verder heeft men een keuze in beenruimte, entertainment en verzorging.
Your Choice helpt het bewustzijn van een keuzemogelijkheid te vergroten, straalt kwaliteit uit en is internationaal bruikbaar.
* Gouden peperbus 2004 (als publiekslieveling gekozen tot beste buitenreclamecampagne van Nederland), - Bronzen Emma (online marketing), - Campagne van het jaar in 2002, verkozen tot de beste campagne van de Nederlandse reisindustrie door de Nederlandse reisagent.