AutoRai

Lancia op Autosalon van Parijs 2008

(9/25/2008)
De Lancia-stand op de aanstaande Autosalon van Parijs onderscheidt zich van de vorige edities door zijn speciale âhaute coutureâ stijl. Ondanks deze inrichting vertegenwoordigt de stand nog steeds dezelfde onderscheidende kenmerken van het merk Lancia.

De kleur zwart heeft duidelijke de overhand en zorgt in combinatie met puur wit en stijlvol zilver voor een perfecte harmonie met de tentoongestelde autoâs. Op dezelfde manier vertegenwoordigen de inrichting en de gebruikte materialen van de stand het vakmanschip en de kwaliteit van het interieur van de Lancia-modellen.

De gehele stand is vormgegeven als visualiserende achtergrond voor de ster van de show, de Lancia Delta. Tijdens de Parijse autoshow twee jaar geleden konden bezoekers de conceptversie van datzelfde model aanschouwen. Een gewaagde constructie, waarbij de autoâs om hun verticale as draaien, stelt bezoekers in staat om vier autoâs tot in detail te kunnen bekijken en hun goedkeuring te geven over de gebruikte kleuren en verschillende versies. Dit alles gaat gepaard met een uitzicht op de nieuwe 190 pk sterke 1.9 Twinturbo-motor die door middel van een glazen constructie een indruk geeft van de technologische innovatie van het merk.

Bezoekers zullen tevens de nieuwe Lancia-merchandisinglijn ontdekken in de Lancia Boutique, die bestaat uit een rechthoekige opzet met zwart gelakte panelen afgewisseld met stalen delen, damast design en geperforeerd, geborsteld staal.

Het bezoekersgedeelte beschikt tevens over het terugkerende Lancia Café, een traditionele plek voor een afspraak of een kort aperitief. Het café is tevens operationeel buiten de autoshows om, met tijdelijke vestigingen gedurende de laatste twee edities van het Film Festival van Venetië â waarbij het café geregeld werd bezocht door acteurs en mensen uit de showbizz â en de opening van de eerste Lancia Lifestyle Lounge afgelopen februari (een innovatief concept dat de kwaliteit en sfeer van een loungebar combineert met een ruimte om autoâs tentoon te stellen).

Terug naar de ware sterren op de stand. In het midden van de expositieruimte staat een tweekleurige Lancia Delta (Full Moon Ivory en Lava Black) â het model dat recent vijf sterren behaalde in de EuroNCAP test â uitgerust met een 120 pk sterke 1.6 Multijet-motor die voor het eerst is voorzien van Selectronic. Deze automatische versnellingsbak voorziet in de groeiende vraag naar automaten die zorgen voor een groter rijcomfort, vooral in stedelijke gebieden. Tevens overtreft de Selectronic de handgeschakelde versnellingsbakken wat betreft het verbruik en de CO2-uitstoot. De auto is tevens uitgerust met 17-inch gepolijste lichtmetalen wielen, een zwarte interieurafwerking, âdual zoneâ klimaatregeling, een zonnedak, Blue&Me NavTM, knieairbags, parkeersensoren achter en het Techno Pack, bestaande uit licht- en regensensoren, cruise control en een automatisch dimmende binnenspiegel.

De vier andere Deltaâs zijn tevens verticaal bevestigd aan twee ronddraaiende statieven. Het eerste statief bestaat uit een tweekleurige (Nadir Pearl en Lava Black) Platino-versie, uitgerust met de 165 pk sterke 2.0 Multijet-motor, en een tweekleurige (Sunset Bordeaux en Lava Black) Platino-versie met een 150 pk sterke 1.4-liter motor. Deze versie is tevens uitgerust met een Techno Pack, 18-inch lichtmetalen wielen, Instant Nav, Blue&Me^TM, âdual zoneâ klimaatregeling, knieairbags, een dubbele verchroomde uitlaatpijp en parkeersensoren aan de achterzijde. Dezelfde overvloedige uitrusting wordt aangetroffen op de 165 pk sterke Delta Platino 2.0 Multijet, die is geplaatst op het tweede statief. De laatste Delta, die tegelijk ronddraait met deze auto, bestaat uit een tweekleurige (Aqua Blue en Lava Black) 120 pk sterke 1.6 Multijet. Deze Oro-versie is uitgerust met Blue&Me NavTM, het Techno Pack, âdual zoneâ klimaatregeling, knieairbags, een Granluce zonnedak en parkeersensoren aan de achterzijde.

Het tweede aantrekkingspunt op de stand is de Lancia Ypsilon VERSUS, die in samenwerking met Versus, behorend tot de Versace Group, is vervaardigd. De Versace Group zal tevens de modellen op de stand kleden, op een manier waarop de expressieve motieven van de stand in harmonie zijn met de kledingstukken. Al deze zaken benadrukken de sterke connectie van Lancia met de wereld van âFashionâ. Samen met âDesignâ en âCinemaâ vormt âFashionâ een belangrijke associatie van het merk. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de keuze voor Lanciaâs als officiële autoâs tijdens de âMilaan fashion weekâ.

De showauto is uitgerust met de indrukwekkende 1.3 Multijet-motor (inclusief partikelfilter) met 75 pk en onderscheidt zich door zijn âBronzino Bronzeâ uiterlijk en bruinlederen interieur. Bovendien beschikt deze speciale Ypsilon over een aantal bijzondere features: Blue&Me^TM, âdual zoneâ klimaatregeling, mistlampen en 16-inch lichtmetalen velgen met een unieke brons/chromen afwerking.

De Ypsilon Moda Milano, een andere exponent van Italiaanse elegantie en glamour, betreedt tevens de catwalk tijdens de Parijse autoshow. Italiaanse mode staat wereldwijd bekend om zijn hoge kwaliteitsproducten en verfijnde elegantie en stijl. Het is dan ook geen verrassing dat onderzoek uitwijst dat stijl en elegantie de belangrijkste aankoopmotieven voor een Lancia Ypsilon zijn. De Ypsilon Moda Milano is uitgerust met een 75 pk sterke 1.3 Multijet-motor en wordt gekarakteriseerd door zijn tweekleurige exterieur (Raffaello White en ondoorzichtig Borromini Grey) en zwartlederen Starlite/Alcantara(TM) interieur. Tot de uitrusting behoren mistlampen, automatische airconditioning, een partikelfilter (DPF), tweekleurige 16-inch lichtmetalen velgen, Blue&Me^TM en parkeersensoren.

Het thema âdesignâ staat centraal bij de Lancia Ypsilon MomoDesign, een auto die zowel modieus is als kracht uitstraalt. De auto is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Lancia en MomoDesign, twee wereldberoemde Italiaanse merken die gevoel voor innovatief design, gebruik van de beste materialen en oog voor detail met elkaar delen. De Ypsilon Sport MomoDesign is uitgerust met een 105 pk sterke
1.3 Multijet-dieselmotor â de sterkste binnen zijn segment â en wordt gekenmerkt door een tweekleurig exterieur: het âTitanium Greyâ van het dak wordt aan de onderzijde gecombineerd met âMasaccio Blackâ. De themaâs elegantie en sportiviteit keren terug in het interieur, waar een sterke combinatie van zwart Starlite-leder en Alcantara is toegepast. De uitrusting is zeer compleet: automatische airconditioning, VDC, zijairbags vóór, cruise control, een Navigation Pack (inclusief Connect-navigatie, stuurwielbediening en een Cd-wisselaar in de kofferbak), een elektrisch bedienbaar zonnedak, mistlampen, een regensensor en parkeersensoren.

Naast de Delta en de Ypsilon gaat de aandacht op de Lancia-stand uit naar de Musa âPoltrona Frauâ, een nieuwe topversie van Lanciaâs populaire stadslimousine â de bestverkochte MPV in Italië gedurende een periode van bijna twee jaar. Deze versie combineert twee kenmerkende Italiaanse designelementen: de designstijl, de aandacht voor het detail en de hoogwaardige tweekleurige exterieurafwerking van Lancia worden gekoppeld aan het vakmanschap en exclusieve leder van Poltrona Frau. Bezoekers kunnen twee versies van deze exclusieve verschijning bewonderen naast drie rode Poltrona Frau showautoâs (Vanity model): een tweekleurige (Alabaster White en Black) 90 pk sterke 1.3 Multijet in Platino-uitvoering met rode interieurafwerking en een zwarte 120 pk sterke 1.6 Multijet, eveneens in Platino-uitvoering maar met een natuurlederen interieurafwerking.

De motoren in de Lancia Delta, Ypsilon en Musa worden alle vervaardigd door FPT (Fiat Powertrain Technologies), een onderdeel van de Fiat Group dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van motoren en versnellingsbakken.

Bezoekers van de show kunnen op de Lancia-stand materiaal en persoonlijke informatie verkrijgen over de financieringsmogelijkheden van Fiat Group Automobiles Financial Services, een interne financieringsmaatschappij die is voortgekomen uit een samenwerking tussen Fiat Group Automobiles en Crédit Agricole. Het bedrijf steunt Fiat Group Automobiles in zowel Italië als in de rest van Europa met één duidelijke missie: het bevorderen van de verkoop van Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional en Abarth door het aanbieden van innovatieve financiële producten die waardetoevoegend zijn voor dealers, zakelijke rijders en particuliere bezitters.