Lancia op Autosalon van Parijs 2008
(9/25/2008)
De Lancia-stand op de aanstaande Autosalon van Parijs onderscheidt
zich van de vorige edities door zijn speciale âhaute coutureâ stijl.
Ondanks deze inrichting vertegenwoordigt de stand nog steeds dezelfde
onderscheidende kenmerken van het merk Lancia.
De kleur zwart heeft duidelijke de overhand en zorgt in combinatie met
puur wit en stijlvol zilver voor een perfecte harmonie met de
tentoongestelde autoâs. Op dezelfde manier vertegenwoordigen de
inrichting en de gebruikte materialen van de stand het vakmanschip en
de kwaliteit van het interieur van de Lancia-modellen.
De gehele stand is vormgegeven als visualiserende achtergrond voor de
ster van de show, de Lancia Delta. Tijdens de Parijse autoshow twee
jaar geleden konden bezoekers de conceptversie van datzelfde model
aanschouwen. Een gewaagde constructie, waarbij de autoâs om hun
verticale as draaien, stelt bezoekers in staat om vier autoâs tot in
detail te kunnen bekijken en hun goedkeuring te geven over de
gebruikte kleuren en verschillende versies. Dit alles gaat gepaard met
een uitzicht op de nieuwe 190 pk sterke 1.9 Twinturbo-motor die door
middel van een glazen constructie een indruk geeft van de
technologische innovatie van het merk.
Bezoekers zullen tevens de nieuwe Lancia-merchandisinglijn ontdekken
in de Lancia Boutique, die bestaat uit een rechthoekige opzet met
zwart gelakte panelen afgewisseld met stalen delen, damast design en
geperforeerd, geborsteld staal.
Het bezoekersgedeelte beschikt tevens over het terugkerende Lancia
Café, een traditionele plek voor een afspraak of een kort aperitief.
Het café is tevens operationeel buiten de autoshows om, met
tijdelijke vestigingen gedurende de laatste twee edities van het Film
Festival van Venetië â waarbij het café geregeld werd bezocht door
acteurs en mensen uit de showbizz â en de opening van de eerste Lancia
Lifestyle Lounge afgelopen februari (een innovatief concept dat de
kwaliteit en sfeer van een loungebar combineert met een ruimte om
autoâs tentoon te stellen).
Terug naar de ware sterren op de stand. In het midden van de
expositieruimte staat een tweekleurige Lancia Delta (Full Moon Ivory
en Lava Black) â het model dat recent vijf sterren behaalde in de
EuroNCAP test â uitgerust met een 120 pk sterke 1.6 Multijet-motor die
voor het eerst is voorzien van Selectronic. Deze automatische
versnellingsbak voorziet in de groeiende vraag naar automaten die
zorgen voor een groter rijcomfort, vooral in stedelijke gebieden.
Tevens overtreft de Selectronic de handgeschakelde versnellingsbakken
wat betreft het verbruik en de CO2-uitstoot. De auto is tevens
uitgerust met 17-inch gepolijste lichtmetalen wielen, een zwarte
interieurafwerking, âdual zoneâ klimaatregeling, een zonnedak, Blue&Me
NavTM, knieairbags, parkeersensoren achter en het Techno Pack,
bestaande uit licht- en regensensoren, cruise control en een
automatisch dimmende binnenspiegel.
De vier andere Deltaâs zijn tevens verticaal bevestigd aan twee
ronddraaiende statieven. Het eerste statief bestaat uit een
tweekleurige (Nadir Pearl en Lava Black) Platino-versie, uitgerust met
de 165 pk sterke 2.0 Multijet-motor, en een tweekleurige (Sunset
Bordeaux en Lava Black) Platino-versie met een 150 pk sterke 1.4-liter
motor. Deze versie is tevens uitgerust met een Techno Pack, 18-inch
lichtmetalen wielen, Instant Nav, Blue&Me^TM, âdual zoneâ
klimaatregeling, knieairbags, een dubbele verchroomde uitlaatpijp en
parkeersensoren aan de achterzijde. Dezelfde overvloedige uitrusting
wordt aangetroffen op de 165 pk sterke Delta Platino 2.0 Multijet, die
is geplaatst op het tweede statief. De laatste Delta, die tegelijk
ronddraait met deze auto, bestaat uit een tweekleurige (Aqua Blue en
Lava Black) 120 pk sterke 1.6 Multijet. Deze Oro-versie is uitgerust
met Blue&Me NavTM, het Techno Pack, âdual zoneâ klimaatregeling,
knieairbags, een Granluce zonnedak en parkeersensoren aan de
achterzijde.
Het tweede aantrekkingspunt op de stand is de Lancia Ypsilon VERSUS,
die in samenwerking met Versus, behorend tot de Versace Group, is
vervaardigd. De Versace Group zal tevens de modellen op de stand
kleden, op een manier waarop de expressieve motieven van de stand in
harmonie zijn met de kledingstukken. Al deze zaken benadrukken de
sterke connectie van Lancia met de wereld van âFashionâ. Samen met
âDesignâ en âCinemaâ vormt âFashionâ een belangrijke associatie van
het merk. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de keuze voor
Lanciaâs als officiële autoâs tijdens de âMilaan fashion weekâ.
De showauto is uitgerust met de indrukwekkende 1.3 Multijet-motor
(inclusief partikelfilter) met 75 pk en onderscheidt zich door zijn
âBronzino Bronzeâ uiterlijk en bruinlederen interieur. Bovendien
beschikt deze speciale Ypsilon over een aantal bijzondere features:
Blue&Me^TM, âdual zoneâ klimaatregeling, mistlampen en 16-inch
lichtmetalen velgen met een unieke brons/chromen afwerking.
De Ypsilon Moda Milano, een andere exponent van Italiaanse elegantie
en glamour, betreedt tevens de catwalk tijdens de Parijse autoshow.
Italiaanse mode staat wereldwijd bekend om zijn hoge
kwaliteitsproducten en verfijnde elegantie en stijl. Het is dan ook
geen verrassing dat onderzoek uitwijst dat stijl en elegantie de
belangrijkste aankoopmotieven voor een Lancia Ypsilon zijn. De Ypsilon
Moda Milano is uitgerust met een 75 pk sterke 1.3 Multijet-motor en
wordt gekarakteriseerd door zijn tweekleurige exterieur (Raffaello
White en ondoorzichtig Borromini Grey) en zwartlederen
Starlite/Alcantara(TM) interieur. Tot de uitrusting behoren mistlampen,
automatische airconditioning, een partikelfilter (DPF), tweekleurige
16-inch lichtmetalen velgen, Blue&Me^TM en parkeersensoren.
Het thema âdesignâ staat centraal bij de Lancia Ypsilon MomoDesign,
een auto die zowel modieus is als kracht uitstraalt. De auto is het
resultaat van een samenwerkingsverband tussen Lancia en MomoDesign,
twee wereldberoemde Italiaanse merken die gevoel voor innovatief
design, gebruik van de beste materialen en oog voor detail met elkaar
delen. De Ypsilon Sport MomoDesign is uitgerust met een 105 pk sterke
1.3 Multijet-dieselmotor â de sterkste binnen zijn segment â en wordt
gekenmerkt door een tweekleurig exterieur: het âTitanium Greyâ van het
dak wordt aan de onderzijde gecombineerd met âMasaccio Blackâ. De
themaâs elegantie en sportiviteit keren terug in het interieur, waar
een sterke combinatie van zwart Starlite-leder en Alcantara is
toegepast. De uitrusting is zeer compleet: automatische
airconditioning, VDC, zijairbags vóór, cruise control, een
Navigation Pack (inclusief Connect-navigatie, stuurwielbediening en
een Cd-wisselaar in de kofferbak), een elektrisch bedienbaar zonnedak,
mistlampen, een regensensor en parkeersensoren.
Naast de Delta en de Ypsilon gaat de aandacht op de Lancia-stand uit
naar de Musa âPoltrona Frauâ, een nieuwe topversie van Lanciaâs
populaire stadslimousine â de bestverkochte MPV in Italië gedurende
een periode van bijna twee jaar. Deze versie combineert twee
kenmerkende Italiaanse designelementen: de designstijl, de aandacht
voor het detail en de hoogwaardige tweekleurige exterieurafwerking van
Lancia worden gekoppeld aan het vakmanschap en exclusieve leder van
Poltrona Frau. Bezoekers kunnen twee versies van deze exclusieve
verschijning bewonderen naast drie rode Poltrona Frau showautoâs
(Vanity model): een tweekleurige (Alabaster White en Black) 90 pk
sterke 1.3 Multijet in Platino-uitvoering met rode interieurafwerking
en een zwarte 120 pk sterke 1.6 Multijet, eveneens in
Platino-uitvoering maar met een natuurlederen interieurafwerking.
De motoren in de Lancia Delta, Ypsilon en Musa worden alle vervaardigd
door FPT (Fiat Powertrain Technologies), een onderdeel van de Fiat
Group dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van
motoren en versnellingsbakken.
Bezoekers van de show kunnen op de Lancia-stand materiaal en
persoonlijke informatie verkrijgen over de financieringsmogelijkheden
van Fiat Group Automobiles Financial Services, een interne
financieringsmaatschappij die is voortgekomen uit een samenwerking
tussen Fiat Group Automobiles en Crédit Agricole. Het bedrijf steunt
Fiat Group Automobiles in zowel Italië als in de rest van Europa met
één duidelijke missie: het bevorderen van de verkoop van Fiat, Alfa
Romeo, Lancia, Fiat Professional en Abarth door het aanbieden van
innovatieve financiële producten die waardetoevoegend zijn voor
dealers, zakelijke rijders en particuliere bezitters.
AutoRai