Ingezonden persbericht


Kinderpostzegels brengt kinderen naar bedrijven

Vernieuwende activiteit biedt kinderen méér mogelijkheden voor verkoop kinderpostzegels en kaarten

Leiden, 25 september 2008 - Op maandag 29 september en dinsdag 30 september vindt een vernieuwende activiteit van Stichting Kinderpostzegels Nederland plaats. Schoolkinderen zullen dan in een door Kinderpostzegels georganiseerde actie bij bedrijven kinderpostzegels en kaarten verkopen. Zestien bedrijven, instellingen en organisaties door het hele land met in totaal meer dan 30 locaties doen hieraan mee. De nieuwe activiteit speelt in op veranderende patronen in leefstijlen van huishoudens. 'Het enthousiasme is ongekend.'

Vernieuwend

Het leefpatroon van huishoudens verandert. Zo werken vaak beide partners en ook zijn werktijden niet meer dezelfde van jaren geleden. Nelleke Bakkeren, directeur Stichting Kinderpostzegels Nederland:

'Werkende mensen zijn overdag op hun werk. We merkten dat kinderen vaker niemand thuis troffen. Ook zijn er kinderen die om wat voor reden ook niet langs de deuren kunnen. Die maatschappelijke ontwikkelingen vroegen volgens ons om vernieuwende ideeën om er toch voor te zorgen dat kinderen zich kunnen blijven inzetten voor andere kinderen die het minder goed hebben. Daaruit is dit vernieuwende initiatief ontstaan. Kinderpostzegels brengt de kinderen naar bedrijven, instellingen en organisaties. Zo kunnen zij ook dáár tijdens de lunch in de kantine kinderpostzegels en kaarten verkopen'.

Maatschappelijk betrokken

In samenwerking met CMS Derks Star Busmann is de nieuwe aanpak 'Breng kinderen naar de bedrijven' ontwikkeld. Nelleke Bakkeren: 'Deze vernieuwende vorm van kinderpostzegels verkopen, biedt de deelnemende bedrijven de mogelijkheid hun maatschappelijke betrokkenheid in daden uit te drukken. Er is meteen al heel veel enthousiasme.'

De betrokken bedrijven halen de kinderen van school, organiseren de verkoopmogelijkheid in de kantine, verzorgen een lunch en brengen de kinderen weer terug naar school. De logistieke afhandeling van de bestellingen wordt zoals gebruikelijk door Kinderpostzegels gedaan.

Deelnemende bedrijven zijn: Siemens Nederland NV, CMS Derks Star Busmann, TNT Post, Unilever, Fortis Bank en Verzekeraar, Politie Academie, Zwitserleven, Interpolis, Gouden Gids BV, PricewaterhouseCoopers, Ministerie van Jeugd en Gezin, Koninklijke Marine, Rabobank Leiden, Leiderdorp en Oegstgeest, De Clercq Advocaten, VSB Fonds en Staalbankiers Den Haag.

Het doel van de nieuwe actie 'Breng de kinderen naar de bedrijven' is gelijk aan dat van de traditionele Kinderpostzegelactie: kinderen helpen andere kinderen die het minder goed hebben. Met de opbrengst financiert Kinderpostzegels honderden projecten in binnen- en buitenland waarin veiligheid en ontwikkeling van kinderen in een achterstandspositie centraal staan.

Kijk voor meer informatie op www.kinderpostzegels.nl.