Gemeente Geldermalsen

Verbeterde site in ontwikkeling

24 september 2008 - Gemeente Geldermalsen maakt werk van haar dienstverlening. Op dit moment wordt de omslag naar een verbeterde en vraaggerichte dienstverlening voorbereid. De effecten daarvan moeten voor de klanten van de gemeente en voor de organisatie zelf in 2009 merkbaar worden.

De digitale dienstverlening vormt een belangrijk onderdeel van de verbeterslag. De website verzorgt de toegang tot de digitale dienstverlening. Gemeente Geldermalsen bereidt een nieuwe site voor. De huidige site heeft te beperkte mogelijkheden om de toekomst van de digitalisering aan te kunnen. Geldermalsen gaf het bedrijf Green Valley de opdracht voor het maken van een nieuwe site. Green Valley levert de techniek en begeleidt de gemeente bij de inrichting van de nieuwe site.

Eerste stap naar een nieuwe website
Salesmanager Pieter Zandee en wethouder Joop Doeland, met onder andere Sales manager Pieter Zandee, Green Valley en wethouder Joop Doeland dienstverlening in zijn portefeuille, ondertekenden woensdag 24 september het projectplan en sneden gezamenlijk een taart aan op de samenwerking. Vanaf januari 2009 is de nieuwe site te bezoeken. De site krijgt een ander uiterlijk, een duidelijke zoekstructuur, een nieuw Raads Informatie Systeem en een digitaal klantloket. Vanuit de basis die er begin 2009 is, werkt Gemeente Geldermalsen aan de verdere uitbreiding van de site. Geldermalsen.nl moet straks werkelijk een bezoekje waard zijn.

Achtergrond vraaggerichte dienstverlening
Gemeente Geldermalsen werkt in 2008 aan de geleidelijke invoering van vraaggerichte dienstverlening.
De verbetering van de publieke dienstverlening aan de burger is één van de themas in het collegeakkoord en is uitgewerkt als dienstverleningsbeleid in het rapport op afstand en op maat. Het haakt bovendien in op de landelijke ontwikkelingen, zoals beschreven in het rapport over publieke dienstverlening van de commissie Jortisma. De nieuwe Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht en de regionale ontwikkelingen, zijn mede aanleiding tot een veranderingstraject.
Geldermalsen brengt per 1 januari 2009 het grootste gedeelte van haar dienstverlening onder in één enkele afdeling, de afdeling Klantencontactcentrum (KCC). Een belangrijke maatregel om de traditionele dienstverlening via de balies/spreekkamer, telefoon en de correspondentie te verbeteren.