Persbericht

Grote belangstelling voor AXIANS Management System

Utrecht, 24 september 2008 - Netwerkspecialist AXIANS signaleert een toenemende interesse in zijn beheertool voor ICT-infrastructuren: AXIANS Management System (AMS). Deze totaaloplossing voor alle voorkomende beheeraspecten is ruim een jaar geleden in de markt gezet en wordt inmiddels naar volle tevredenheid gebruikt door veel klanten, waaronder Nikon Europe, Overtoom, Actemium en Streekziekenhuis Koningin Beatrix.

AMS geeft gebruikers inzicht in het dagelijkse ICT-beheer. De oplossing beschikt over een relatief eenvoudige beheeradministratie, waardoor beheerders geen langdurige training nodig hebben om snel aan de slag te kunnen. Bovendien wordt AMS volledig aangepast aan de specifieke wensen van de klant. Dit zorgt voor een ideaal werkbare situatie om inzicht, overzicht en controle te hebben over alles wat er op het netwerk gebeurt. AMS heeft sinds zijn introductie ook een belangrijke ontwikkeling doorgemaakt: de beheertool kan nu ook worden ingezet als virtual appliance. Bij Overtoom is dit al het geval.

Rob Wennekendonk, Managing Director bij AXIANS Nederland: "Het grootste voordeel dat AMS biedt is het proactief herkennen van complicaties. Op die manier worden deze al opgelost voor ze daadwerkelijk een probleem vormen. Zo blijven de kosten van het beheer laag en worden gebruikers beter bediend."

"AMS beloofde veel te doen, en doet uiteindelijk zelfs meer dan we dachten", aldus Joost Manasse, area ICT manager bij Overtoom International Nederland. "De oplossing geeft ons inzicht in de prestaties en configuratie van de infrastructuur en heeft duidelijke rapportage- en analysemogelijkheden. Waar we vroeger alleen maar brandjes aan het blussen waren, zijn we nu in staat om op voorhand actie te ondernemen en dat heeft binnen de gehele organisatie een positieve invloed op de manier waarop over IT wordt gedacht."

"Bij Nikon Europe zijn we met drie man verantwoordelijk voor het beheer van een netwerk dat is uitgerold over diverse vestigingen in verschillende Europese landen", zegt Fred van Smaalen, IT Operations Manager bij Nikon Europe. "Dankzij de eenvoud in gebruik van AMS waren we in staat direct met de oplossing aan de slag te gaan. Verder ondernemen medewerkers van AXIANS actie als er een alarm optreedt. Dit scheelt ons aanzienlijk in de hoeveelheid werk die wij op ons bord krijgen."

Meer informatie over AMS en de overige oplossingen van AXIANS kunt u vinden op http://www.axians.nl/oplossingen/netwerkmanagement/ams.aspx .

(373 woorden)