Schouw Informatisering schenkt consultancy aan Terre des Hommes

24/09/2008 14:30

Stichting Terre des Hommes Nederland

Schouw Informatisering heeft consultancy uren geschonken aan Terre des Hommes. De kinderhulporganisatie is sinds 2001 klant van Schouw Informatisering en maakt gebruik van de bedrijfsbrede software Microsoft Dynamics(R) NAV. De software werd onlangs ook op een van de regiokantoren van Terre des Hommes in Nairobi in gebruik genomen. Om dit te realiseren heeft Schouw Informatisering consultancy uren aan Terre des Hommes geschonken, door de kosten van de consultant en zijn verblijf voor eigen rekening te nemen.

'De vier regiokantoren van Terre des Hommes moeten ieder kwartaal rapporteren aan het hoofdkantoor,' vertelt Scheffer, financieel medewerker bij Terre des Hommes. 'Hier zijn ze een week mee bezig doordat ze dit in Excel doen.' Op het regiokantoor voor Oost-Afrika in Nairobi hebben ze te maken met Dolllars, Euro's, de Keniase Shilling, de Oegandese Shilling en de Tanzaniaanse Shilling. Daarnaast hebben ze vijf kassen en vier bankrekeningen waaronder een projectrekening waarop het geld vanuit het hoofdkantoor in Den Haag wordt gestort. Naast de aanwezigheid van verschillende valuta heeft de administratie ook te maken met variërende wisselkoersen. 'Wanneer we Dynamics NAV, net zoals op het hoofdkantoor in Nederland, gebruiken in de regio's waar Terre des Hommes werkzaam is, kan er veel efficiënter worden gewerkt,' zegt Scheffer. Via internet kan Terre des Hommes nu direct meekijken in de financiële administratie van het regiokantoor in Nairobi.

Alfred van Dooren, consultant bij Schouw Informatisering, is met Terre des Hommes medewerker Scheffer naar Nairobi gegaan om de Keniase Dorcas Munyua, hoofd administratie op het regiokantoor, op te leiden in Dynamics NAV. 'Het is een hele mooie ervaring om mijn werk een keer te mogen doen bij een hulporganisatie in het buitenland', vertelt Van Dooren.

'Het is een zeer mooi gebaar van Schouw Informatisering', reageert Scheffer enthousiast. 'Bedankt! En we kijken ernaar uit om Dynamics NAV ook op de andere drie regiokantoren van Terre des Hommes te implementeren.'