Platform Biologica
Tip voor ondernemers: haak in op de Week van de Smaak!
14 mei 2008
Biologica vestigt uw aandacht op tweede Nederlandse Week van de Smaak,
die zal plaatsvinden van 24 tot en met 28 september 2008. Dit
evenement biedt ondernemers prachtige kansen tot publicitaire aandacht
en omzetverhoging. Week van de Smaak werkt samen met grote
mediapartners, o.a. de Volkskrant.
In de Week van de Smaak gaat het om de authentieke smaak, met als
kernbegrippen: streek, seizoen, biologisch, ambachtelijk, en
herkomst. In 2007 waren er al evenementen op 1500 locaties en kreeg
het evenement media-aandacht tot in het NOS acht-uurjournaal.
Inhaken
Slimme ondernemers kunnen meeliften op dit machtige PR-voertuig door
zich aan te melden als deelnemer. Zowel grote als kleine organisaties
worden van harte uitgenodigd om iets te organiseren in hun eigen
regio. Dit kan variëren van een proeverij in de bakker op de hoek, tot
een landelijke actie. Creatieve ondernemers vinden vaak mogelijkheden
om bestaande initiatieven in te bouwen in de Week van de Smaak.
Voorbeeld
Op 27 september 2008 zal de Frederik Hendriklaan in Den Haag
omgetoverd worden in "de Fred Smaaklaan" en zullen de winkeliers hun
creativiteit aanboren om de bezoekers culinair te prikkelen. In 2007
deed deze winkelstraat ook mee, wat zorgde voor veel extra omzet bij
de ondernemers. Zie hierover het volgende inspirerende interview met
ondernemer Kitty Kusters!
Aanmelden
Wilt u met een initiatief aansluiten op de Week van de Smaak, meldt u
dan hier aan. Alle informatie over deelname aan de Week van de Smaak
vindt u op http://www.weekvandesmaak.nl/ en wel op deze pagina.
Aanmelden is mogelijk tot 1 juli. We hopen snel van u te horen.