GTI NV

Rijkswaterstaat Zeeland gunt GTI strategisch onderhoudscontract van 23 miljoen

Bunnik, 23 september 2008

Efficiënte manier van uitbesteden verbetert doorgang vaarweg Hansweert
- Krammersluizen

GTI heeft van Rijkswaterstaat Zeeland de opdracht gekregen voor het onderhoud aan de vaarweg tussen Hansweert en de Krammersluizen. Het contract is de eerste stap in een nieuwe manier van aanbesteden. In 2011 wil Rijkswaterstaat voor het totale onderhoud van de hele vaarweg nog maar één contract met één marktpartij afsluiten, een reductie van tientallen contracten. De toegekende opdracht bewijst dat Rijkswaterstaat veel vertrouwen heeft in de multidisciplinaire projectuitvoering en -coördinatie door Nederlands grootste technische dienstverlener. GTI werkt sinds 1990 samen met Rijkswaterstaat Zeeland en onderhoudt al achttien jaar objecten op deze vaarweg.

Onderhoudsstrategie
De opdracht omvat het vaste en variabele onderhoud en de instandhouding van de elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties. GTI heeft daarbij de ambitie het niveau van de onderhoudsstrategie van de gehele vaarweg naar een hoger niveau te tillen. Door bovendien het onderhoud vanuit verschillende disciplines te combineren, veroorzaken de werkzaamheden minder stremmingen voor het vaarverkeer. Strategisch onderhoud zorgt er bovendien voor dat er minder storingen op de vaarweg zijn.

Innovatieve contracten
Het contract met Rijkswaterstaat maakt onderdeel uit van het Partnerprogramma Infrastructuur Management (PIM). Rijkswaterstaat streeft met PIM naar een betere afstemming met marktpartijen om een win-winsituatie te creëren. Ruud Majenburg, Lid van het Executive Team en Algemeen Directeur GTI marktsegment- en specialistische bedrijven: "Binnen PIM denken wij mee over het vormgeven van die samenwerking. Daarvoor zijn innovatieve contracten nodig, waarbij er meer en meer gelet gaat worden op de prestaties en de kwaliteit van de marktpartijen. We maken daarbij effectief gebruik van onze visie en expertise op het gebied van het onderhouden en beheren van infrastructurele objecten en hoe we deze het beste inzetten. Bij GTI noemen we dit "Asset Efficiency". Daarnaast zijn we gedreven om met onze kennis en ervaring onszelf steeds weer te overtreffen."
---