Ingezonden persbericht


Persbericht, 23 september 2008

Brixter en Gouden Gids starten samenwerking
Informatie lokale voorzieningen op kaart

Brixter start een unieke samenwerking met Gouden Gids. Als eerste woningsite toont ze informatie van Gouden Gids over lokale voorzieningen op Google Maps. Zo kan de bezoeker eenvoudig op kaart betrouwbare contactgegevens van bedrijven uit veelgezochte Gouden Gids rubrieken opzoeken. De informatie wordt weergegeven via kleine herkenbare symbolen.

Met deze nieuwe functie speelt Brixter in op de behoefte van de bezoeker om over meer buurtinformatie te beschikken1; variërend van onderwijsinstellingen tot zorgverleners en van detailhandel tot sportcomplexen. De bezoeker kan de eigen woonomgeving op deze manier verder in kaart brengen en de woningzoekende kan zich beter oriënteren op nieuwe woongebieden. Dit is één van de manieren waarop Brixter invulling geeft aan haar streven om de consument zoveel mogelijk hulpmiddelen te bieden bij het maken van keuzes op de woningmarkt.

Business Unit Manager Huub van Mierlo: "De integratie van de informatie van Gouden Gids op Brixter geeft invulling aan een gebruikerswens die ook duidelijk uit het recente onderzoek van Vereniging Eigen Huis naar voren kwam. We luisteren naar onze gebruikers. In de eerste maanden van ons bestaan hebben we duizenden tips gekregen en omgevingsinformatie stond bovenaan het lijstje. Door de samenwerking met Gouden Gids spelen we op deze behoefte in."

Gouden Gids linkt naar woningaanbod op Brixter
Daarnaast wordt op Goudengids.nl in de veelbezochte rubriek 'makelaars' bij iedere aangesloten makelaar een Brixter logo getoond. Door het klikken op dit logo vindt de bezoeker het aanbod van de betreffende makelaar op Brixter.nl. Op deze laagdrempelige wijze kan de consument sneller en doelgerichter over informatie beschikken die tot voor kort verspreid over het web te vinden was.

"Onze database bevat informatie van 700.000 bedrijven in Nederland. Hiermee kan Brixter de woningzoekende een compleet overzicht geven van de verschillende voorzieningen", aldus Jan Hooyer, producer van Gouden Gids BV." Door de koppeling met Brixter bieden we specifiek makelaars de mogelijkheid om eenvoudig meer informatie te tonen aan potentiële woningzoekenden. 'Makelaars' is een van de meest gezochte rubrieken in de Gouden Gids. De woningzoekende wordt op deze manier een ingang geboden waarin alle benodigde informatie samen is gebracht."

Brixter continu in ontwikkeling
Brixter heeft zich sinds haar livegang in juni 2008 continu ontwikkeld. Haar oproep aan de bezoeker om mee te denken over de ideale woningsite, heeft geleid tot duizenden inhoudelijke reacties. Deze heeft Brixter verwerkt tot tal van nieuwe functies en verbeteringen.

Socio-demografische gegevens op buurtniveau
Naast informatie over lokale voorzieningen is het sinds kort ook mogelijk om socio-demografische gegevens op buurtniveau te bekijken. De bezoeker krijgt zo snel inzicht in zaken als lifestyle, welstand en voertuigbezit.

Verder heeft Brixter de berekening van de verschillende gratis woningwaarden verder uitgebreid. Vanaf nu is het mogelijk om Mijn Indicatie te verfijnen door toevoeging van bijvoorbeeld WOZ-waarde en garage en aanpassing van bouwjaar en vloeroppervlak. Mijn Indicatie is de gratis waardering van de koopwoning op basis van de Woningwaarde Indicatie en specifieke kenmerken die de eigenaar zelf invult.

"Deze nieuwe ontwikkelingen geven aan welke kant we met Brixter op willen. Informatie toegankelijk maken over jouw woning en de omgeving waarin je woont. Niet alleen wanneer je op zoek bent naar je droomwoning." aldus van Mierlo.

Deze aanpassingen zijn slechts een kleine vervolgstap in de ontwikkeling van de nieuwe woningsite Brixter. In de nabije toekomst zal Brixter verscheidene verrassende maar vooral ook praktische nieuwe functies toevoegen die zullen bijdragen aan een transparantere woningmarkt en de bezoeker zullen helpen bij het maken van beslissingen op deze markt.

Over Brixter
Brixter richt zich op de woningzoekende én op 3,7 miljoen woningbezitters in Nederland. Met diensten die een brede groep geïnteresseerden aanspreken. Brixter streeft ernaar als onafhankelijk platform de (aanstaand) huisbezitter te helpen bij het maken van keuzes die met woningbezit te maken hebben. Om dit te bereiken maakt ze de markt van woningaanbod en woningwaarden transparant en voegt daar continu meer collectieve en professionele kennis aan toe.

Brixter is de eerste site die het mogelijk maakt om gratis een waarde-indicatie van alle circa 3,7 miljoen koopwoningen in Nederland te bekijken: de Woningwaarde Indicatie. Brixter toont bovendien zeer uitvoerig het meest actuele woningaanbod. Het is voor makelaars mogelijk om gratis woningaanbod te plaatsen.

Brixter is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over Gouden Gids BV
Gouden Gids BV is sinds 1964 werkzaam in Nederland als uitgever van de Gouden Gids. Naast de papieren Gouden Gids is de organisatie actief op het gebied van internet met www.goudengids.nl, www.nationaletelefoongids.nl. Andere producten zijn Truvo Mobiel en www.vindopkaart.nl. Alle activiteiten van Gouden Gids zijn erop gericht om grote aantallen bedrijven zoveel mogelijk relevante leads voor nieuwe klanten te geven. Maandelijks zijn er 3,5 miljoen unieke bezoekers op goudengids.nl (bron: Multiscope Visiscan april 2008) en in het afgelopen jaar is de site in totaal 63 miljoen keer bezocht (bron: Moniforce). Voor meer informatie, kijk op www.goudengids.nl.

http://brixter.nl


1 Bronnen: onderzoek Vereniging Eigen Huis en onderzoek Brixter eigen bezoekers (juni/juli 2008).

Noot voor de redactie (