Opmerkelijke wervingscampagne softwarehuis groot succes

23/09/2008 15:57

Calco Information Technology

Persbericht

23 september 2008

Opmerkelijke wervingscampagne softwarehuis groot succes

Afgelopen zaterdag bereikte de wervingscampagne van softwarehuis Calco IT haar hoogtepunt: de testdag bij Suzuki-dealer Kreijne in Amersfoort.

Gedurende 3 weken had Calco IT potentiële kandidaten via de plaatselijke media in en rond Amersfoort benaderd om zich aan te melden voor deze testdag.

Kandidaten maakten in de werkplaats van de dealer een test en bij een voldoende score, volgde er direct een sollicitatiegesprek. Wanneer ook dat klikte, werd er door Calco IT meteen een contractaanbieding gedaan, incl. een gloednieuwe Suzuki Swift.

140 aanmeldingen, 70 tests, 16 contracten

Er waren ruim 140 aanmeldingen voor de testdag in Amersfoort, waarvan er 70 werden uitgenodigd door Calco IT, geselecteerd op basis van meegestuurde cv.

Van deze 70 deelnemers is maar liefst 16 kandidaten een contractvoorstel gedaan.

Clemens Albrecht van Calco IT: "Deze testdag was een pilot en we wisten niet zo goed wat we ervan konden verwachten. Dat we maar liefst 16 waardevolle nieuwe medewerkers aan deze dag overhouden, is ver boven verwachting. De arbeidsmarkt is behoorlijk krap voor dit soort mensen en we zijn dan ook erg blij dat we op een mooie zaterdag er 16 kunnen verwelkomen. De kans is groot dat we dit soort testdagen ook in andere steden zullen gaan uitrollen."

IT-bedrijf Calco IT uit Amersfoort is op zoek naar 150 nieuwe medewerkers voor hun Masterclass-traject. Hiervoor is Calco een wel heel opmerkelijke wervingsactie gestart, genaamd 'Zero to Hero'. Middels geïllustreerde strip-uitingen worden potentiële werknemers benaderd om naar de testdag te komen, bij een Suzuki autodealer.

Deze potentiële nieuwe medewerkers worden door bestaande Calco-medewerkers van huis opgehaald en naar de dealer gebracht.

In de werkplaats van deze dealer maken de gegadigde nieuwe medewerkers een test die daarna meteen beoordeeld wordt. Indien voldoende, krijgt de kandidaat een contractvoorstel, incl. een Suzuki Swift van de zaak.

In de IT-detacheringsmarkt wordt weer volop gezocht naar geschikt personeel. Met een arbeidsmarkt die redelijk onder druk staat, valt het niet altijd mee om voldoende medewerkers te vinden en te binden. Door verschillende detacheerders wordt nogal eens alles uit de kast gehaald om nieuwe medewerkers binnen te halen.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.calcomasterclass.nl