Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

()

22 september 2008

Hertz viert 90ste verjaardag
Hertz geeft een jaar lang 9000 verjaardagscadeaus weg

Hertz Europe lanceert ter ere van haar 90ste verjaardag op 22 september 2008 de 'Sale of the Century' en geeft het komende jaar 9000 verjaardagscadeautjes weg in de vorm van gratis producten en kortingen op auto- en bestelwagenverhuur. Met dit jubileum viert Hertz haar negende decennium sinds het voor het eerst de deuren voor publiek opende in Chicago in september 1918.

Om de feestelijkheden af te trappen, krijgen duizend gelukkigen in Europa de kans om een auto te huren voor slecht 9 euro per week via www.hertz.nl. De aanbieding onder de naam '1000 Verborgen Auto's' geldt voor online prepaid boekingen via de Hertz site, gemaakt van 22 september tot 7 oktober voor de huurperiode van 23 september tot 15 december.*

Daarnaast geeft Hertz samen met luchtvaartpartner Lufthansa 1000 gratis beloningsmiles weg uit Miles & More, het frequent flyer programma van Lufthansa. Deze aanbieding geldt voor alle leden van het Lufthansa's Miles & More frequent flyer programma die een online boeking maken tussen 22 september 2008 en 31 januari 2009.

Hertz gaat ook 9 gelukkige klanten een verrassingsweekend met 90% korting aanbieden in enkele Europese steden. Details van de aanbiedingen worden aangekondigd op de website www.hertz.nl. En alsof dat nog niet genoeg is zullen er het komende jaar nog meer cadeaus weggegeven worden in de vorm van gratis huurdagen, gratis in-car DVD entertainment, gratis upgrades en andere gratis producten.

De algemene voorwaarden gelden voor de '1000 Verborgen Auto's en de 'Miles & More' aanbiedingen, te vinden op de Hertz website.

Lesley Lindberg, vice president of marketing van Hertz Europe: "We danken al onze klanten, die ons de afgelopen 90 jaar geholpen hebben de branche op te bouwen, te ontwikkelen en te leiden. Hoe kunnen we onze 90ste verjaardag beter vieren dan 9000 cadeaus aan onze klanten weg te geven ­ een unieke aanbieding zoals nog nooit vertoond in deze industrie".

Einde persbericht

*Algemene Voorwaarden
1000 Verborgen Auto's
Klanten uit België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland en Groot Brittannië kunnen meedingen. Landen waar de aanbieding geldt zijn: Oostenrijk, de Balearen, België, de Canarische Eilanden, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Noord-Ierland, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, Groot Brittannië en de verenigde Arabische Emiraten.

Reserveringen moeten gemaakt worden tussen 22 september en 7 oktober 2008 voor huurperiodes van 23 september tot 15 december 2008. De '9 euro voor 1 week' aanbieding geldt voor economy- en compactvoertuigen. Bij de totaalprijs van deze aanbieding zijn inbegrepen een onbeperkt aantal kilometers, aanvullende cascoverzekering, afkoop op eigen risico, diefstaldekking, locatieservicekosten, vergunningskosten voor de auto/sneeuwbanden/wintertoeslag (indien van toepassing) en plaatselijke belastingen.

De aanbieding werkt willekeurig en geldt voor huurperiodes van 7 dagen. Als de boeking overeenkomt met de geselecteerde verborgen datum, zal het tarief van 9 euro verschijnen. De aanbieding geldt niet voor medewerkers van Hertz. Hertz geeft per klant maar 1 maal een korting op de autohuur. De standaard huurvoorwaarden van Hertz zijn van toepassing. De aanbieding valt onder het recht van Engeland en Wales.

Miles & More beloningsmiles
Alle Hertz klanten die lid zijn van Lufthansa's Miles & More frequent flyer programma kunnen tot 1000 beloningsmiles verdienen. Reserveringen moeten online door een frequent flyer-lid op de website van Hertz gemaakt zijn tussen 22 september 2008 en 31 januari 2009. Gedurende drukke periodes kunnen bepaalde voertuigen niet beschikbaar zijn. Deze aanbieding geldt niet voor medewerkers van Hertz en Lufthansa. Speciale tarieven komen niet in aanmerking voor de Miles & More beloningsmiles. De standaard huurvoorwaarden van Hertz zijn van toepassing.

Noot aan de redactie
Met 90 jaar jong is Hertz de enige echte wereldwijde autoverhuurmaatschappij, met meer dan 81vestigingen in 147 landen. Het begon allemaal ooit met de pionier op autoverhuurgebied Walter L. Jacobs, die op zijn 22e een autoverhuurbedrijfje opende in Chicago in september 1918 met een dozijn Model T Fords.

Vijf jaar later sloot John Hertz zich aan. Tegen die tijd waren er in de branche inmiddels 565 voertuigen op de weg en lag de jaarlijkse omzet rond 1 miljoen US dollar ­ de autoverhuurbranche was geboren.

Door de jaren heen speelde Hertz vaak een voortrekkersrol in de autoverhuurindustrie. Zo opende Hertz in Chicago in 1932 de eerste autoverhuurvestiging op een vliegveld en creëerde hiermee het 'fly-drive'-concept. En 75 jaar geleden was Hertz de eerste die klanten de mogelijkheid bood een voertuig op een locatie op te halen en het op een andere locatie af te geven ­ deze service is nu gemeengoed binnen de verhuurbranche.

Met de #1 Club in 1972 was Hertz de eerste in de autoverhuurindustrie die een Frequent Travellers Club lanceerde. In 1980 lanceerde het als eerste de express service, gevolgd door de Hertz #1 Club Gold in 1989, die vaste klanten de mogelijkheid bood de autoverhuurbalie te omzeilen. In 1984 was Hertz de eerste die geautomatiseerde routeplanning invoerde.

Recentere voorbeelden van Hertz's vooruitstrevendheid, zijn de introductie van de Green Collection en de eerste Wereldwijde Online Check-in service.

Over Hertz
Hertz is 's werelds grootste autoverhuurmaatschappij met meer dan 8.100 corporate vestigingen in 147 landen. In 2008 viert Hertz dat het al 90 jaar kwaliteitsvoertuigen verhuurt aan particuliere en zakelijke klanten

Product- en service-innovaties zoals de Hertz #1 Club Gold, het speciaal voor Hertz ontworpen NeverLost satelliet navigatie systeem, het Hertz in-car DVD Entertainment en de unieke voertuigen in de Prestige, Fun en Green Collections onderscheiden Hertz van de concurrentie.



Ingezonden persbericht