Ingezonden persbericht


TNT Persbericht

TNT legt can do -mentaliteit vast met nieuwe strapline: sure we can

Nieuw ontwerp van TNT-website

Amsterdam, 22 september 2008 TNT heeft vandaag een nieuwe wereldwijde strapline gelanceerd, sure we can , dat haar can do -mentaliteit optimaal tot uitdrukking brengt. Ook de nieuwe websites van Express en de Groep gaan vandaag live. Het zijn de eerste TNT-uitingen waarin de nieuwe strapline zichtbaar is. De komende maanden verschijnt sure we can op alle voertuigen van TNT, inclusief vrachtwagens en vliegtuigen, en op alle communicatiematerialen zoals persberichten en advertenties.

Sure we can weerspiegelt de bestaande bedrijfscultuur van TNT, die wordt gekenmerkt door een sterke 'can do'-mentaliteit. Onze flexibele en doorpakkende houding komt in deze strapline goed tot uiting. Het weerspiegelt onze dagelijkse activiteiten, zoals het bezorgen van brieven maar ook uit het vervoer van ongebruikelijke objecten die niet in een standaard doos of zak passen, zoals een reuzenpanda van China naar Spanje gegarandeerd op tijd en in perfecte conditie. Het verwijst ook naar onze MVO-initiatieven, waarmee we aantonen dat we het ook werkelijk gewoon kunnen doen. Zo ondersteunen we het WFP in de strijd tegen honger door hun logistieke processen te verbeteren, en laten we met Planet Me zien dat we echt iets geven om de wereld waarin we leven door CO2-positieve depots en kantoren te bouwen en hybride en elektrische voertuigen op te nemen in onze vloot.

Peter Bakker, CEO van TNT: Ik ben blij dat we nu een strapline gaan gebruiken dat werkelijk weerspiegelt waar TNT voor staat. We hebben onze verlegenheid achter ons gelaten en willen duidelijk stellen dat onze mentaliteit ons echt van anderen onderscheidt. Die mentaliteit zie je terug in alle onderdelen van TNT. Can do is simpelweg de manier waarop wij dingen doen: de manier waarop we problemen oplossen, onze dagelijkse werkzaamheden verrichten en leven met onze stakeholders en de buitenwereld.

Tegelijkertijd hebben zowel de corporate website als de landensites van Express een metamorfose ondergaan. Ze zijn meer intuïtief ingericht en toegankelijker gemaakt voor bezoekers. Ook de hele uitstraling is in overeenstemming gebracht met de nieuwe strapline van TNT, sure we can .

Voor alle sites is een vernieuwende structuur ingevoerd die ze nog veel toegankelijker en gebruiksvriendelijker maakt. De klant zal ook de verbeterde tekst en navigatiemogelijkheden weten te waarderen, en daarom eerder gebruikmaken van het complete scala van handige tools, waaronder myTNT en andere tracking en self-service tools. De corporate site van TNT is aangevuld met verschillende nieuwe applicaties, zoals video s waarop Peter Bakker een toelichting geeft op sure we can , de strategie van TNT en Planet Me. Het doorzoeken van de TNT-websites is sterk verbeterd dankzij extra zoekfunctionaliteit en een verbeterd algemeen archief. Met de nieuwe websites wil TNT een nieuwe norm stellen qua toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, en tegelijkertijd voldoen aan alle toepasselijke web standards.


- EINDE -