Ingezonden persbericht
Persbericht
19 september 2008
Uitzending Gemist voor de tweede keer Website van het Jaar in de categorie Entertainment en Lifestyle
Net als vorig jaar heeft Uitzending Gemist de Website van het Jaar Award in de categorie Entertainment en Lifestyle gewonnen. Gisteren werd in de Doelen, Rotterdam de prijs uitgereikt. Ruim 1,1 miljoen mensen brachten via www.websitevanhetjaar.nl hun stem uit.
In de categorie Entertainment en Lifestyle won Uitzending Gemist van onder andere nos.nl, radio538.nl, rtl.nl, tvgids.nl en vara.nl. Ook de site Omroep.nl was in deze categorie genomineerd. Naast de beste website van het jaar zijn in veertien categorieën prijzen uitgereikt. De verkiezing Website van het Jaar is een initiatief van onder andere Stichting Internet Reclame (STIR).
De populariteit van Uitzending Gemist blijkt nog steeds uit het alsmaar stijgende aantal opgevraagde streams. In 2007 steeg dit aantal naar 100 miljoen, een verdubbeling ten opzichte van 2006. Ook in 2008 is een flinke stijging zichtbaar. Op 1 september waren al meer dan 83 miljoen streams opgevraagd (exclusief de live streams van de Tour de France en de Olympische Spelen). Dit betekent nu al een stijging van 40% ten opzichte van een jaar geleden. In februari dit jaar werd het record van 13,4 miljoen opgevraagde streams behaald mede dankzij de populariteit van Boer Zoekt Vrouw.