Training verlengen de samenwerking
Erkend leren in de callcenterbranche krijgt vervolg : SNT Nederland en SBK
Advies & Training verlengen de samenwerking opnieuw met een driejarig
opleidingscontract
Zoetermeer, 08 september 2008 - Een jarenlange succesvolle samenwerking
tussen contactcenter professional SNT Nederland en opleidingsinstituut SBK
Advies & Training is de aanleiding geweest om de samenwerking tussen deze
partijen opnieuw voor 3 jaar te bekrachtigen.
Erkend leren en het starterscertificaat
SNT en SBK hebben in 2007 samen door middel van een Beroeps
Begeleidende Leerweg de opleiding Erkend Leren bij SNT ontwikkeld. De
opleiding is bedoeld voor alle medewerkers van SNT en maakt onderdeel
uit van hun werk. De opleiding, die is opgebouwd uit een beginfase (6
maanden) en een fase 1&2 (2 jaar), combineert theorie en praktijk en
wordt volledig op de werkplek aangeboden.
De WGCC stelt dat in de CAO verplicht moet worden opgenomen dat
callcenter medewerkers aan een startniveau moeten voldoen waarvoor een
certificaat wordt uitgegeven. Daarom is dit zogenaamde
starterscertificaat geïntegreerd in de basisopleiding bij SNT. Bij
afronding van de basisfase ontvangt een agent dit certificaat dat door
SNT wordt gezien als de basis voor vakmanschap, zowel voor de eigen
organisatie als voor de gehele callcenterbranche. Na de basisfase
kunnen de medewerkers zelf kiezen voor een vervolgopleiding tot
Commercieel Medewerker met uitstroomrichting contactcentermedewerker.
Dit vervolgtraject leidt tot een MBO-3 diploma.
Binden en boeien van medewerkers
In het contactcentervak is er een groeiende behoefte aan mensen die
zich snel een beeld kunnen vormen van een klant en van het product dat
ze verkopen of ondersteunen. De erkende opleiding is voor
opdrachtgevers een kwaliteitskeurmerk. Daarnaast bevordert de
opleiding doorstroming naar zwaardere functies. Dat leidt tot minder
verloop, meer efficiency en betere service.
Voor SNT zelf is de opleiding een belangrijk instrument om de
ontwikkeling van de competenties van hun medewerkers te bevorderen en
door deze investering toekomst mogelijkheden te bieden. Met een
slagingspercentage van 88% is de opleiding succesvol te noemen. De
deelnemers hebben de basisfase afgerond en de geslaagden hebben het
starterscertificaat ontvangen. Inmiddels zijn de eerste deelnemers
doorgestroomd naar Fase 1 van het MBO opleidingstraject dat SBK in
samenwerking met het ROC van Twente verzorgt.
Over SBK Advies & Training
SBK Advies & Training biedt sinds 1985 full service diensten voor alle
(opleidings)vraagstukken op de werkvloer. Gestart vanuit een
initiatief van de MTS in Helmond en het regionale bedrijfsleven om
medewerkers beter op te leiden en werkzoekenden beter in te laten
stromen in bedrijven is SBK inmiddels een landelijk opererend
trainings- en adviesbureau met 90 medewerkers. Onze opdrachtgevers
komen zowel uit het midden- en kleinbedrijf als uit grote
ondernemingen.De 100 vaste medewerkers van SBK en een groot aantal
freelancers verzorgen (BBL) bedrijfsopleidingen, arbotrainingen,
workshops, groepstrainingen en functiegerichte opleidingen met het
doel om de competenties van medewerkers en daarmee (de veiligheid en
het rendement) van bedrijfsprocessen te verbeteren.SBK Advies &
Training is een door het Ministerie van Onderwijs erkende
onderwijsinstelling. SBK voert onder eigen verantwoordelijkheid
Crebo-erkend onderwijs uit binnen de wettelijke kaders van het
middelbaar beroepsonderwijs (Mbo). Daarvoor legt SBK verantwoording af
aan de Inspectie van het Onderwijs. De kwaliteitsnorm wordt geborgd
door een ISO 9001:2000 certificering, een CEDEO erkenning en een
VETRON lidmaatschap.
Over SNT
SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter en expert in
multichannel klantcontactafhandeling. Met 4 vestigingen en meer dan
2000 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire contactcenters
in Nederland. SNT zorgt ervoor dat opdrachtgevers effectief contacten
met kun klanten kunnen opbouwen en onderhouden. Op basis van de
bedrijfsdoelstellingen van de opdrachtgever optimaliseert SNT de
waarde van de contacten per klantsegment. Voor verschillende
opdrachtgevers heeft SNT belangrijke resultaten geboekt in balans
tussen kosten en klanttevredenheid, het genereren van inkomsten uit
inkomens klantcontact en het verhogen van de conversie op
telemarketingcontacten.
Bron
SBK Advies & Training
SNT Groep NV