Grey EMEA grote winnaar Euro Effie
19/09/2008 17:00
PR Newswire
BRUSSEL, September 18 /PRNewswire/ --
- Grey EMEA voor vierde achtereenvolgende jaar benoemd tot 'Agency
Network of the Year'
Grey EMEA werd voor het vierde achtereenvolgende jaar 'Agency Network of
the Year' (agentschappennetwerk van het jaar) bij de uitreiking van de Euro
Effie-prijs van EACA vanavond in Brussel, na vier prijzen in drie categorieën
in ontvangst genomen te hebben: FMCG, geneesmiddelen en gezondheidszorg en
automobiel. Grey Kopenhagen en Coca-Cola zero ontvingen goud voor de
holistische communicatiecampagne "As it should be".
Carolyn Carter, voorzitter en algemeen directeur van Grey Group Europa,
Midden-Oosten & Afrika, zei: "In het harde zakenmilieu van vandaag is het
belangrijker dan ooit om door middel van effectieve communicatie merken te
laten groeien. De successen dat we ieder jaar weer behalen, hebben we te
danken aan de succesvolle samenwerking tussen onze agentschappen en onze
klanten."
De Euro Effies belonen campagnes die merken bouwen in twee of meer landen
in de EU. De competitie wordt georganiseerd door The European Association of
Communications Agencies (EACA, de Europese Vereniging van
Communicatieagentschappen) en wordt gezien als de hoogste standaard voor de
effectiviteit van marketingcommunicatie.
Grey EMEA heeft sinds 2005 in totaal 26 Euro Effie-prijzen in ontvangst
genomen, waarmee Grey steeds weer het meest effectieve netwerk van
agentschappen in de regio is. Grey en zijn cliënten hebben prijzen in
verschillende categorieën gewonnen, waaronder FMCG, brand activation,
merkvernieuwing, automobiel, detailhandel, beauty, gezondheidszorg, en
bijzondere prijzen voor effectiviteit op lange termijn, beste kleine budget
en communicatie van sociale verantwoordelijkheid.
Dominic Lyle, directeur-generaal van EACA, zei: "Grey EMEA heeft opnieuw
laten zien dat het in staat is aantoonbaar effectieve bedrijfsresultaten voor
zijn cliënten te behalen - in verscheidene categorieën en takken van
communicatie. Het voor het vierde achtervolgende jaar in de wacht slepen van
de Agency Network of the Year-prijs is een uitmuntende prestatie."
Winnende campagnes Grey EMEA bij de Euro Effie 2008
Goud FMCG Grey Kopenhagen Coca-Cola zero "As it should be"
Het merk werd markleider met een krachtige holistische campagne die de
jonge mannelijke manier van denken aansprak en hun definitie van het leven
zoals het zou moeten zijn, weergaf. Mannelijke fantasieën werden op een
humoristische manier overgebracht en werden deel van hun tijdgeest. De
verkoop overtrof de doelen sterk waarmee het algehele marktaandeel van Coca-
Cola in het dieetsegment toenam en de lancering van Coca-Cola zero de meest
succesvolle ooit in de Noordse landen en Duitsland werd.
Zilver FMCG Grey Londen P? Lenor "Disappear: The Sustainability
Initiative"
Om gebruikers te laten overstappen op concentraten, sprak Lenor, gesteund
door 'groene geloofsbrieven' (green credentials), het "groene" geweten aan en
gaf de consument een reden om van zijn gebruikelijke verdunde producten af te
stappen. Het duurzaamheidsinitiatief van Lenor droeg er mede toe bij dat de
marktpenetratie van concentraten, door de overstap van verdunde middelen, in
het V.K. en Ierland met 15 procent toenam en liet consumenten overstappen van
de concurrent.
Brons Automobiel Atletico International SEAT Altea XL "Toys"
De campagne viel op doordat het conventies in de categorie achter zich
liet. Na de lancering steeg de verkoop met 32% waarmee het marktaandeel van
de Altea-reeks in Europa's moeilijkste automarkten met 25% toenam. De Altea
XL zorgde voor nieuwe leden in de SEAT-familie: 50% van de Duitse en Franse
kopers en 80% van de Italiaanse kopers reden een ander merk dan SEAT voor zij
hun Altea XL kochten.
Brons Geneesmiddelen & gezondheidszorg Grey Londen GSK Corega "Celebrity
Testimonials"
Het script gaf plaatselijke beroemdheden gelegenheid in alle eerlijkheid
te spreken over het weinig opwindende onderwerp van kleefcrèmes voor
kunstgebitten. De verkoop van Corega steeg met 75% enorm, meer dan het
dubbele van het doel, waarmee het het best verkochte merk werd in 7 markten
in Centraal en Oost-Europa.
U kunt het winnende werk bekijken op http://www.greyemea.com.
Over Grey EMEA
Het Europese netwerk van Grey Group, Grey EMEA, dekt 80 steden in 59
markten met meer dan 5300 medewerkers. Het de grootste regio waar de groep
actief is.
Het is het enige netwerk dat de Agency Network of the Year-onderscheiding
bij de Euro Effie van de EACA in vier achtereenvolgende jaren gewonnen heeft
(2008, 2007, 2006, 2005). Grey Group behoort tot de grootste wereldwijde
communicatiebedrijven. Het moederbedrijf is WPP (NASDAQ: WPPGY). Het totale
aanbod van Grey Group omvat reclame, activation marketing, communicatie over
gezondheidszorg, mediaplanning en -inkoop en PR.
Over de Euro Effies
De EURO EFFIE(R)-prijzen, gepresenteerd door de European Association of
Communications Agencies (EACA), worden toegekend aan campagnes die
aantoonbaar succes behaald hebben in twee of meer Europese markten. De
prijzen zijn toegankelijk voor campagnes uit alle marketingtakken en worden
beoordeeld op effectiviteit. Deze prijzen steunen en promoten de rol van
reclame als een effectief en efficiënt gebruik van marketingmiddelen. Meer
informatie is beschikbaar op http://www.euro-effie.com.
Contactpersoon: Sarah Hazell, Tel.: +44(0)20-3037-3506, Mobiel: +44(0)7900-227-200, E-mail: sarah.hazell@greyeu.com
-