Miko


Nieuwe VKW voorzitter reikt "De Kempenaar 2008" uit

aan de Miko-groep

Turnhout, 18 september 2008 - VKW Kempen koos de MIKO-groep uit Turnhout als laureaat van "De Kempenaar 2008". Dat gebeurde tijdens de openingszitting van het nieuwe werkjaar, waar Lieve Winkelmans ook de voorzittershamer doorgaf.
Frans Michielsen, ceo van Miko, kreeg de trofee uit handen van Alex Joos, de nieuwe voorzitter van VKW en van Mark Stulens, algemeen directeur van Sibelco België, de laureaat van vorig jaar.

Het was tweemaal feest tijdens de openingsactiviteit van VKW in het Paterspand in Turnhout.
Eerst was er de voorzitterswissel tussen Lieve Winkelmans en de nieuwe voorzitter Alex Joos.
Lieve Winkelmans vond Alex Joos de geknipte kapitein om het VKW schip te besturen en Alex Joos wil VKW Kempen verder positioneren als brug tussen ondernemers en organisaties. Daarna mocht de kersverse voorzitter ook een nieuwe laureaat van "De Kempenaar" bekend maken.

Met "De Kempenaar" wil VKW Kempen een product, persoon of organisatie lauweren, die de regio Kempen op een unieke manier en op lange termijn mee op de Belgische, Europese of wereldkaart zet en anderzijds ook bijdraagt tot de verdere bloei van de regio zelf.

De onderscheiding past in de lijn van de VIER waarden waarmee VKW haar leden wil inspireren: verantwoordelijkheid, integriteit, eerlijkheid en respect.
VKW bevestigt hiermee ook uitdrukkelijk de inzet voor de regio.

Met de Miko-groep wint een familiale groep die internationaal bekend is van koffieconcepten, maar ook met kunststofverpakkingen voor de voedingssector hoge internationale ogen gooit.

Al meer dan 200 jaar is de groep een bron van economische welvaart en innovatieve nieuwe toepassingen. Koffieconcepten en verpakkingen van de Miko-groep vinden we niet alleen in België. Er zijn 9 eigen buitenlandse vestigingen en Miko exporteert naar meer dan 30 landen op alle continenten. De omzet bedraagt 100 miljoen euro en er werken 620 mensen.

Koffieconcepten van Miko vinden we vooral in de horeca, bij bedrijven en bij organisaties. En dat wereldwijd. Zo is bv. de universiteit van Cambridge klant, alsook het luxe-hotel Savoy en is Jamie Oliver,de bekende TV-Kok een liefhebber van PURO-koffie In de voedingssector levert men kunststofverpakkingen aan o.a. Ola- ijs.

De jury van "De Kempenaar" loofde ook de keuze voor duurzame producten en productiemethoden. Zo ondersteunt Miko met zijn PURO- koffieconcepten onder andere het instandhouden van het regenwoud. Lokaal is de Miko-groep bovendien geëngageerd in een aantal sociale, culturele en sportieve projecten. Dat maakt de Miko-groep volgens de nieuwe VKW voorzitter tot een terechte laureaat.

Meer info: www.miko.be