Miko
Nieuwe VKW voorzitter reikt "De Kempenaar 2008" uit
aan de Miko-groep
Turnhout, 18 september 2008 - VKW Kempen koos de MIKO-groep uit
Turnhout als laureaat van "De Kempenaar 2008". Dat gebeurde tijdens de
openingszitting van het nieuwe werkjaar, waar Lieve Winkelmans ook de
voorzittershamer doorgaf.
Frans Michielsen, ceo van Miko, kreeg de trofee uit handen van Alex
Joos, de nieuwe voorzitter van VKW en van Mark Stulens, algemeen
directeur van Sibelco België, de laureaat van vorig jaar.
Het was tweemaal feest tijdens de openingsactiviteit van VKW in het
Paterspand in Turnhout.
Eerst was er de voorzitterswissel tussen Lieve Winkelmans en de nieuwe
voorzitter Alex Joos.
Lieve Winkelmans vond Alex Joos de geknipte kapitein om het VKW schip
te besturen en Alex Joos wil VKW Kempen verder positioneren als brug
tussen ondernemers en organisaties. Daarna mocht de kersverse
voorzitter ook een nieuwe laureaat van "De Kempenaar" bekend maken.
Met "De Kempenaar" wil VKW Kempen een product, persoon of organisatie
lauweren, die de regio Kempen op een unieke manier en op lange termijn
mee op de Belgische, Europese of wereldkaart zet en anderzijds ook
bijdraagt tot de verdere bloei van de regio zelf.
De onderscheiding past in de lijn van de VIER waarden waarmee VKW haar
leden wil inspireren: verantwoordelijkheid, integriteit, eerlijkheid
en respect.
VKW bevestigt hiermee ook uitdrukkelijk de inzet voor de regio.
Met de Miko-groep wint een familiale groep die internationaal bekend
is van koffieconcepten, maar ook met kunststofverpakkingen voor de
voedingssector hoge internationale ogen gooit.
Al meer dan 200 jaar is de groep een bron van economische welvaart en
innovatieve nieuwe toepassingen. Koffieconcepten en verpakkingen van
de Miko-groep vinden we niet alleen in België.
Er zijn 9 eigen buitenlandse vestigingen en Miko exporteert naar meer
dan 30 landen op alle continenten. De omzet bedraagt 100 miljoen euro
en er werken 620 mensen.
Koffieconcepten van Miko vinden we vooral in de horeca, bij bedrijven
en bij organisaties. En dat wereldwijd. Zo is bv. de universiteit van
Cambridge klant, alsook het luxe-hotel Savoy en is Jamie Oliver,de
bekende TV-Kok een liefhebber van PURO-koffie
In de voedingssector levert men kunststofverpakkingen aan o.a. Ola-
ijs.
De jury van "De Kempenaar" loofde ook de keuze voor duurzame producten
en productiemethoden. Zo ondersteunt Miko met zijn PURO-
koffieconcepten onder andere het instandhouden van het regenwoud.
Lokaal is de Miko-groep bovendien geëngageerd in een aantal sociale,
culturele en sportieve projecten. Dat maakt de Miko-groep volgens de
nieuwe VKW voorzitter tot een terechte laureaat.
Meer info: www.miko.be