Een database als mediaplanner


UTRECHT, 20080917 -- Online Mediabureau AdLantic uit Utrecht presenteert op 18 september aanstaande haar online database `AdBase'. Hierin kunnen marketeers op interessegebied zoeken naar de meest relevante websites om op te adverteren. De database bevat tienduizenden Nederlandse websites met bijbehorende tarieven en beschikbare advertentieposities. "Dit is een perfect hulpmiddel voor online marketeers".

AdLantic begeeft zich sinds 2005 in de online marketing. Sinds het bedrijf bestaat, profileert het zich als specialist in nichewebsites. Nu biedt het Online Mediabureau een database aan die gevuld is met dit soort websites. Bovendien is het elk moment van de dag online toegankelijk. Op eDay is de officiële lancering van het systeem en worden demonstraties gegeven. De verwachting van het mediabureau is dat het nieuwe systeem het werk van een online marketeer een stuk zal vergemakkelijken.

In AdBase kunnen marketeers en mediaplanners gebruik maken van een ingenieus suggestiesysteem. Hiermee kunnen ze gemakkelijk de best passende websites voor hun reclamecampagnes selecteren. Het systeem is vergelijkbaar met het suggestiesysteem van zoekwoorden bij Google AdWords. AdBase toont suggesties voor websites op basis van maximaal vijf interessegebieden. Bovendien is de database zelflerend; de resultaten worden daardoor steeds beter.

Alhoewel AdBase niet de eerste online database in zijn soort is, zijn er volgens Philippe van Ooteghem, directeur van AdLantic, grote verschillen met bestaande systemen: "In andere databases zoek je vaak op channel, en moet je vervolgens nog steeds handmatig advertentieruimte inkopen. Met AdBase kun je zowel op interessegebied als op websiteniveau zoeken. Bovendien verzorgt AdLantic de inkoop van de advertentieruimte, waardoor je direct je online campagne kunt starten. Dit maakt het werk van een online marketeer een stuk makkelijker."

Op www.adbase.nl kunnen geïnteresseerden vanaf donderdag een account aanmaken en direct vrijblijvend hun eigen campagne samenstellen.





Ingezonden persbericht