Ingezonden persbericht


M-Visible PERSBERICHT

Amsterdam, 18 september 2008

Bibelot winnaar publieksprijs Nationale Restaurant Week

De zomereditie van de Nationale Restaurant Week 2008 is een razend succes gebleken. Vanaf de opening van de reserveersystemen liep de inschrijving storm. Op het hoogtepunt waren maar liefst 2700 geïnteresseerden tegelijkertijd actief op de site. In totaal lunchten en dineerden 94.000 gasten in de 556 deelnemende restaurants, verspreid over heel Nederland. Tijdens de vorige editie maakten nog 87.000 mensen gebruik van de mogelijkheid extra voordelig bij toprestaurants te eten. Na afloop van de Restaurant Week beoordeelden de fijnproevers de eetgelegenheden op sfeer, kwaliteit en service. Het Waddinxveense restaurant Bibelot kwam als de onbetwiste landelijke winnaar uit de bus. Bibelot ontving de Nationale Restaurant Week Publieksprijs uit handen van een afgevaardigde van de organisator van de week: Diningcity.com. Deze publieksprijs is de enige prijs in de culinaire wereld, die door de gasten zelf wordt toegekend. De volgende Restaurant Week vindt plaats van 2 t/m 8 maart 2009. Reserveren is mogelijk vanaf medio februari.

De Nationale Restaurant Week

Volgens het concept van de Nationale Restaurant Week, het grootste culinaire evenement van Nederland, konden gasten van 25 t/m 31 augustus 2008 voor slechts ¤ 20,00 of ¤ 25,00 genieten van respectievelijk een drie gangenlunch of -diner op topniveau. Reserveren was alleen mogelijk via de website www.restaurantweek.nl. Uit de bezoekersenquête die na deze editie werd gehouden, bleek dat de waardering voor de bezochte restaurants bijzonder hoog is. Zowel de bediening als de kwaliteit van de gerechten en de service werd door de gasten gemiddeld met een 8 gewaardeerd. 79% van de gasten is van plan het bezochte restaurant nogmaals met een bezoek te vereren en 85% zal het restaurant aanbevelen aan vrienden en bekenden. Jeroen van den Brink, CEO van DiningCity.com, is verheugd met deze aantallen: 'Onze doelstelling was mensen kennis te laten maken met restaurants die ze uit eigen beweging misschien minder snel zouden bezoeken. Met het feit dat de deelnemers zo hoog worden gewaardeerd en dat veel van de gasten het door hun bezochte restaurant nogmaals willen bezoeken en tevens aanraden aan bekenden, kan ik concluderen dat wij meer dan geslaagd zijn in onze opzet!'

DiningCity.com

De Nationale Restaurant Week is een initiatief van DiningCity.com, de toonaangevende online restaurantgids. Momenteel is DiningCity.com actief in Nederland en internationaal zijn de steden Antwerpen, Madrid, Geneve, Rome, New York en zelfs Hong Kong vertegenwoordigd. DiningCity.com geeft uitgebreide restaurantinformatie en de bezoeker kan direct online reserveren bij het restaurant van zijn keuze.

Partners van de Nationale Restaurant Week zijn Horeca Nederland, American Express, Delicious. Magazine, Acqua Panna/San Pellegrino, Ferrari (spumante) en M-Visible.

459153.gif