Ingezonden persbericht
Uitstekende vooruitzichten voor de groei in technische service industrie
AMSTERDAM, September 18/PRNewswire/ --
- Onderzoek van Noventum Service Management Consultants analyseert
succesvolle strategieën
Bedrijven zien in dat het bieden van technische service die hun klanten
ondersteunt bij het gebruik van technologieën een aanzienlijke verbetering
van omzet en winst oplevert. Meestal levert technische service een
aanmerkelijke groei van de omzet op, maar een winstgevende groei vereist een
goede servicestrategie.
Noventum Service Management Consultants onderzocht de strategieën van
serviceorganisaties en hun invloed op de bedrijfsresultaten. 41 % van de
onderzochte bedrijven concentreert zich op services met een hoge toegevoegde
waarde of richt zich op het verbeteren van de klantrelatie. In de komende
jaren verwacht ruim 50 % van deze bedrijven meer dan 10% omzetgroei, een
derde zelfs meer dan 20 % groei. Bijna 40 % schat de jaarlijkse groei van hun
winstmarge op meer dan 10 %.
"Tijdens ons onderzoek hebben we 6 verschillende strategieën
geïdentificeerd die worden toegepast. Daarvan lijken slechts 2 te leiden tot
winstgevende groei en blijvend succes", vertelt Hilbrand Rustema. "Wij willen
met onze onderzoeken concreet aangeven hoe deze succesvolle strategieën in
bedrijven worden ingevoerd."
De deelnemers geven aan één van de volgende strategieën te volgen:
18 %: richt zich op merkgedreven services van hoge toegevoegde waarde
23 %: richt zich op het onderhouden en verbeteren van een persoonlijke
relatie met de klant
16 %: richt zich op een zo laag mogelijke prijs voor een hoogwaardige
service
31 %: richt zich op het bieden van extra onderscheidende voordelen op de
service
4 %: er is een verschuiving gaande van cost centre naar profit centre
8 %: de serviceafdeling wordt gezien als een cost centre
"Succesvolle servicebedrijven beginnen geen prijzenoorlog met
concurrenten, maar concentreren zich op het begrijpen van de behoeften van
klanten", stelt Hilbrand Rustema vast. "Deze bedrijven ontwikkelen samen met
klanten innovatieve serviceproposities, die veel verder gaan dan alleen
onderhoud en reparatie".
Het onderzoek is samen met directieleden van serviceorganisaties
ontworpen tijdens roundtable sessies. 180 bedrijven in Europa en Noord
Amerika hebben deelgenomen. Een executive summary is beschikbaar op
http://www.thefutureofservice.com., waar men zich ook kan inschrijven voor de
gerelateerde congressen.
Noventum Service Management Consultants ondersteunt bedrijven om hun
service strategisch onderscheidend te maken. Noventum werkt samen samen met
partner Service Strategies en wereldwijd tevens onder de merknamen Taurel
Service Management en Downton Service Management.
Media contact: Jan van Veen
Tel: +31-297-566241
E-mail: press@noventum.eu
Website: http://www.noventum.eu
Source: Noventum Service Management Consultants
Media contact: Jan van Veen, Tel: +31-297-566241, E-mail: press@noventum.eu