Gemeente Franekeradeel
Officiële bekendmakingen 16 september 2008 Franeker Courant
Verleende vrijstelling en bouwvergunning
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij bij besluit van 9
september 2008 hebben besloten om met toepassing van artikel 19 lid 1
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling van het geldende
bestemmingsplan "Hitzum" en een reguliere bouwvergunning te verlenen,
ten behoeve van:
- het oprichten van vier woningen op het perceel Ds Dijkstraweg 24-30
te Hitzum.
De aandacht wordt erop gevestigd dat degene wiens belang rechtstreeks
bij dit besluit is betrokken op grond van de Algemene wet
bestuursrecht bij ons college een bezwaarschrift kan indienen en wel
binnen zes weken na bekendmaking van het besluit.
Het bezwaarschrift dient tenminste de volgende onderdelen te bevatten:
naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van
het besluit waartegen het bezwaar is gericht, de gronden van het
bezwaar en een ondertekening.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de werking van het
besluit waartegen het is gericht. Als een bezwaarschrift is ingediend,
is het eveneens mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de
president van de rechtbank (indien gelet op de betrokken belangen
onverwijlde spoed dit vereist). In dat geval is een extra griffierecht
verschuldigd.
Verleende vrijstellingen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij bij besluit van 9
september 2008 hebben besloten om met toepassing van artikel 19 lid 1
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het
geldende bestemmingsplan "Hitzum", ten behoeve van:
- het oprichten van twee woningen en bijgebouwen op het perceel Ds
Dijkstraweg 22-32 te Hitzum;
- het bouwrijp maken van een perceel en de aanleg van een weg ten
behoeve van de bouw van zes woningen op het perceel Ds Dijkstraweg
22-32 te Hitzum.
Voor belanghebbenden bestaat de mogelijkheid tegen het besluit van het
college binnen zes weken na de dag van bekendmaking van het besluit
een beroepschrift in te dienen bij de Rechtbank Leeuwarden, sector
bestuursrecht, Postbus 1702, 8901 CA, Leeuwarden (tel.058-2341555).
Het beroepschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;
d. de gronden van het beroep.
Ook dient u, indien mogelijk, een afschrift van het besluit waarop het
geschil betrekking heeft te overleggen. De indiener van het
beroepschrift is tevens griffierecht verschuldigd.
Het indienen van een beroepschrift schorst niet de werking van het
besluit waartegen het is gericht. Als beroep is ingesteld, is indien -
gelet op de betrokken belangen onverwijlde spoed dat vereist - het
eveneens mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de
president van de rechtbank. In dat geval is een extra recht
verschuldigd.
Alleen zij die tijdig (schriftelijk) of mondeling zienswijzen hebben
ingediend tegen de ontwerp-beschikking kunnen later beroep instellen
bij de Rechtbank, tenzij wordt aangetoond dat men redelijkerwijs niet
in staat is geweest (tijdig) zienswijzen in te brengen danwel dat het
definitieve besluit afwijkt van het ontwerp-besluit.
Verzoek om aanlegvergunning
Burgemeester en wethouders maken bekend dat op 5 september 2008 het
volgende verzoek is binnengekomen:
- Het kappen van een boom op het perceel Voorstraat 65 te Franeker
Wij attenderen u er op dat tegen de aanvragen geen bezwaarschrift kan
worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden ingediend na het
verlenen van de vergunning.
Ontwerpbesluit monumentenaanvraag
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er een
aanvraag voor een monumentenvergunning is binnengekomen van:
- Stichting tot behoud van Monumenten in de gemeente Franekeradeel,
voor het uitnemen van de luidklok te Pietersbierum en deze als derde
luidklok in de Martinitoren te Franeker te plaatsen.
Wij zijn voornemens de gevraagde vergunning te verlenen.
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijlagen, liggen met ingang
18 september 2008 voor de duur van zes weken voor een ieder ter inzage
in het gemeentehuis, aan de balie van de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker. Op werkdagen liggen de stukken van 8:30
tot 12:00 uur ter inzage en op woensdags van 8:30 tot 16:30 uur en
eventueel buiten de genoemde tijden, na telefonisch verzoek, op
afspraak.
Gedurende de termijn van terinzagelegging kan een ieder gemotiveerd
zijn/haar zienswijzen schriftelijk indienen bij het college van
burgemeester en wethouders, Postbus 58, 8800 AB Franeker.
Tevens kan een ieder gedurende deze termijn aan de balie van de
afdeling Bouwen en Milieu nadere informatie verkrijgen en/of mondeling
zienswijzen naar voren brengen en/of verzoeken om een gelegenheid tot
een gedachtewisseling over het ontwerpbesluit of telefonisch bij
mevrouw A.M. Alma van de afdeling Bouwen en Milieu op nummer
0517-380448.
Een afschrift van de zienswijze zal worden verzonden aan de aanvrager.
Degene die een zienswijze indient kan door middel van een aparte brief
verzoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet kenbaar te maken.
Alleen zij die tijdig schriftelijk of mondeling zienswijzen hebben
ingediend tegen de ontwerpbeschikking kunnen later beroep instellen
bij de Raad van State, tenzij wordt aangetoond dat men redelijkerwijs
niet eerder in staat is geweest (tijdig) zienswijzen in te brengen dan
wel dat de definitieve besluitvorming afwijkt van het ontwerpbesluit.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Franekeradeel
Bekendmaking
Het besluit van de gemeenteraad van 4 september 2008 tot wijziging van
de:
Verordening op de heffing en invordering van leges
treedt in werking vijf dagen na heden.
Dit besluit ligt voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis,
Harlingerweg 18 te Franeker.
Een ieder kan op verzoek -tegen betaling van leges- een afschrift
krijgen van genoemd besluit.
Besluiten college van B&W 9 september 2008
Concept Programma, overzicht en -investeringsbedrag
onderwijshuisvesting 2009.
Besluit:
1. Akkoord gaan met het Concept Programma, het overzicht en het
investeringsbedrag onderwijshuisvesting 2009,
(onderwijshuisvestingsplan 2009).
2. Het Concept Programma ter bespreking aanbieden aan de
schoolbesturen en te agenderen voor het op overeenstemming gerichte
overleg (OOGO) van 30 oktober 2008.
3. De financiële consequenties meenemen bij de besluitvorming rond de
Programmabegroting 2009.
Bijdrage toegankelijk maken Molen De Korenaar voor Gehandicapten.
Besluit:
1. De aanvraag voor dit jaar wegens het bereiken van het
subsidieplafond voor het budget plattelânsfernijing afwijzen.
2. De aanvraag doorschuiven naar het jaar 2009 en een bedrag van
20.000,00 euro toekennen.
Franeker 17 september 2008.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
T. Twerda, loco-burgemeester.
H.J.J. de Jong, secretaris.