17 september 20
08
Belevingscampagne als sleutel tot bewustwording
Op donderdag 11 september gaven gehandicapten en niet-gehandicapten het startsein voor de belevingscampagne 'Beleef de buZ' van MEE Zuidoost Brabant. Het doel van deze door Bex*communicatie ontwikkelde campagne is het bevorderen van de participatie van mensen met een beperking in de samenleving.
Onder het motto 'Beleef de buZ' wil MEE Zuidoost Brabant iedereen laten ervaren hoe het is om met een beperking te leven. Centraal in de campagne staat de buZ, een belevingsbus die tot juni 2009 diverse evenementen bezoekt zoals de Dutch Design Week, de Marathon in Eindhoven en Artimond in Helmond. Daarnaast gaat de buZ naar verschillende gemeenten in de regio. In de buZ kan iedereen verschillende filmpjes beleven door de ogen van iemand met een beperking. Daarnaast krijgt men tips en trucs hoe te reageren in bepaalde situaties. Bezoekers kunnen met elkaar en de buZbemanning discussiëren en krijgen hun persoonlijke vragen direct beantwoord.
Naast de buZ zijn er verschillende andere communicatiemiddelen ontwikkeld zoals de website www.beleefdebuz.nl, een speciale hyves-pagina voor vrienden van de buZ, een strippenkaart, foldermateriaal en boomerangkaarten. Dankzij deze crossmediale aanpak, een actief persplan en een zestal ambassadeurs van naam en faam is de buZ gegarandeerd van de noodzakelijke aandacht.