Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
"CMC verwelkomt nieuwe partner SPOT"
Amsterdam, 15 september 2008
SPOT (Stichting Promotie Televisiereclame) is per september toegetreden tot het CMC (Centrum voor Merk en Communicatie). SPOT is daarmee de vijfde partner in het CMC. De andere zijn BVA, VEA, DDMA en GVR.
Met de toetreding van SPOT wordt het draagvlak verbreed en kunnen de gezamenlijke doelstellingen in een steviger coalitie worden gediend. Dit is van actueel belang nu politiek en overheid maatschappelijke doelstellingen trachten te realiseren via inperking van commerciële communicatie. Daarbij is televisiereclame vaak een centraal thema.
CMC-voorzitter Hans Hillen: "SPOT is voor ons van groot toegevoegde waarde. Het CMC wordt zo nog breder naar buiten zichtbaar. De televisie invalshoek is een uiterst relevante."
SPOT-directeur Paul van Niekerk: "Voor SPOT gaat het erom het imago van reclame in het algemeen te bevorderen en specifiek in politiek Den Haag. Daarnaast willen wij de opties voor televisiereclame zo ruim mogelijk houden. Een brede coalitie helpt ons deze doelstellingen te realiseren."
CMC is het nationale platform voor commerciële communicatie. Het CMC bundelt de belangen van de branche. Het is een breed samenwerkingsverband van opdrachtgever, bureau en exploitant. Kennisuitwisseling, kennisbundeling en belangenbehartiging vormen de 3 pijlers van CMC. Het CMC is de gesprekspartner van de communicatiebranche met politiek en overheid.
SPOT is de koepel van de televisie reclamebedrijven in Nederland. Zij vormt het kenniscentrum van deze bedrijfstak. SPOT behartigt de belangen van de zenders richting overheid. Jaarlijks publiceert SPOT het Financieel Jaarverslag Televisiereclame waarin de reclamebestedingen op televisie worden gepubliceerd.
EINDE BERICHT
()
Ingezonden persbericht