Ingezonden persbericht
oneworld en Lonely Planet bieden reizigers on-the-go tips en adviezen aan.
16 september 2008: De mondiaal toonaangevende luchtvaartalliantie oneworld en Lonely Planet, de wereldweide aanbieder van populaire reisinformatie, hebben hun krachten gebundeld om reizigers te gidsen, advies en tips te geven over een aantal van 's werelds beste bestemmingen. Dit in een uniek en innovatief format en gratis beschikbaar.
De oneworld Travel stations zullen vandaag onthuld worden op geselecteerde luchthavens in heel Europa, te beginnen in Amsterdam, Brussel en Milaan (Linate en Malpensa). Hier zullen ze in eerste instantie voor een periode van drie maanden blijven staan.
De interactieve installaties, gericht op de smartphone en iPod generatie, bieden reisgerelateerde lifestyle content aan, voor zowel de drukke zakenreiziger en vakantiegangers onderweg. Dit alles geheel gratis. De Travel Stations bieden een aantrekkelijk design met touch-screen technologie, gelijk die aan de Apple iPhone. Reizigers kunnen de Travel Stations gebruiken om handige informatie over hun bestemming, zoals taalgidsen, tekst en afbeelding, te downloaden op hun eigen smartphones, laptops of andere apparaten.
Met tips en advies over hotels, restaurants populaire attracties en andere bezienswaardigheden, geven de Travel Stations een beeld van 28 van 's werelds populairste bestemmingen, die allemaal bereikt kunnen worden met het oneworld netwerk. Tevens is ook informatie over de oneworld luchtvaartmaatschappijen en hun diensten beschikbaar via de Travel Stations. Hoewel de informatie vooral gericht is op zakenreizigers heeft het ook genoeg te bieden aan de minder frequente vliegreizigers.
Voor de reizigers wier laptop- of mobile telefoonbatterij op dreigt te raken heeft oneworld speciale Charge Stations in het leven geroepen op geselecteerde luchthavens, te beginnen met Amsterdam en Brussel. Deze vrijstaande zelfstandige units bieden een reeks aan internationale stopcontacten waarbij reizigers hun laptops, mobiele telefoons, PDA's en andere gelijkende apparatuur op kunnen laden. Ook deze dienst biedt oneworld gratis aan.
De twee installaties zijn belangrijke elementen in de nieuwste marketing en communicatiecampagne van de luchtvaartalliantie. Deze campagne is gericht op de Europese markt en omvat naast de Travel en Charge Stations ook een online en een print campagne gericht op de handel.
meer...
oneworld en Lonely Planet.2
oneworld Commercial Director Filip Lemmens zegt:"de oneworld Travel en Charging Stations hebben als doel om awareness te creëren bij een aantal van onze belangrijkste marktsegmenten, en dit op een interactieve, interessante en innovatieve manier. Het aantrekkelijke en interactieve design en de fantastische informatie die door Lonely Planet is aangedragen, weerspiegelen de kenmerken van de oneworld alliantie. De hoge kwaliteitsstandaard van onze luchtvaartmaatschappijen, de breedte van hun netwerken en de toewijding om onze klanten te voorzien van goede service, dit op een innovatieve manier. Wij hopen dat mensen de 'Stations' nuttig en leuk vinden om te gebruiken.
Ushma Patel, Head of Business Development bij Lonely Planet voegt toe:"De Travel Stations zijn spannende nieuwe installaties die aansluit op de behoeften van reizigers tijdens het wachten op hun vlucht. Reizigers maken meer en meer gebruik van technologie om hun reis te veraangenamen en nu is het mogelijk om praktische actuele informatie over hun bestemming te krijgen. Dit aangevuld door onze gezaghebbende beoordelingen die vroeger alleen beschikbaar was in onze gidsen."
De Travel Stations zijn voor oneworld en Lonely Planet ontwikkeld door Imagination, het wereldwijde advertentie en communicatienetwerk van de luchtvaartalliantie.
Aan de redactie: videobeelden van de Travel Stations kunt u bezichtigen op:http://www.oneworld.com/travelstations/netherlands.
Hoge resolutiebeelden kunt u downloaden via:
www.oneworld.com/ow/news-and-information/gallery/list?categoryID=4&subCategoryID=28
Over oneworld
oneworld overkoepelt een aantal van de grootste en beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas en Royal Jordanian, plus ongeveer 20 dochtermaatschappijen zoals American Eagle, het Zuid-Afrikaanse Comair, Dragonair, LAN Argentina, LAN Ecuador en LAN Peru. Mexicana wordt lid in 2009 en haar dochteronderneming Click Mexicana wordt een affiliate lid.
Deze luchtvaartmaatschappijen:
. Bedienen samen bijna 700 luchthavens in bijna 150 landen, met meer dan 9000 vluchten per dag.
. Hebben bijna 550 luchthavenlounges voor luxeklanten.
. Vervoeren ongeveer 320 miljoen passagiers per jaar.
. Stellen 250.000 mensen tewerk.
. Beheren bijna 2500 vliegtuigen.
. Generen jaarlijks meer dan 100 miljard dollar aan inkomsten.
oneworld is de enige alliantie met leden uit Zuid-Afrika, het Midden-Oosten en Australië.
Dankzij de alliantie kunnen deze luchtvaartmaatschappijen hun klanten meer service en voordelen bieden dan ze dat afzonderlijk zouden kunnen. Dit houdt onder andere in dat klanten de beschikking hebben over een groter routenetwerk, betere mogelijkheden hebben om frequent-flyermijlen en -punten te verdienen en te verzilveren binnen het gehele netwerk van oneworld en gebruik kunnen maken van meer lounges op de luchthavens.
oneworld haalde op de 2007 World Travel Awards voor het vijfde opeenvolgende jaar de titel van 's werelds meest vooraanstaande luchtvaartalliantie binnen.
meer...
oneworld en Lonely Planet.3
{0>For further media information, contact:Voor meer media-informatie kunt u contact opnemen met: . {0>oneworld media representative Belgium and Netherlands Ocky Wiemeyer, on +31 20 715 5330, at ocky@wieco.nlOcky Wiemeyer, oneworld-persvertegenwoordiger voor Nederland,
telefoon +31 20 715 5330; e-mail ocky@improve-network.com . {0>oneworld Vice-President Corporate Communications Michael Blunt, on +44 7711 997487, at mblunt@oneworld.comMichael Blunt, Vice-President Corporate Communications van oneworld,
telefoon +44 7711 997487; e-mail mblunt@oneworld.com
---- --