Duits-Nederlandse Handelskamer
Utrecht 22.08.2008
DNHK informeert over marketing en beurzen in Duitsland
Waar de valkuilen op de Duitse markt liggen en hoe daarmee is om te
gaan belicht het seminar Marketing & beurzen hoe presenteer ik mijn
bedrijf in Duitsland? van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK). De
training vindt op dinsdag 16 september 2008, 13.30-17.00 uur in
Utrecht plaats.
In Duitsland bestaat een groot potentieel voor producten en
dienstverlening uit Nederland, zegt Marlies Komorowski van de DNHK. De
marketingaktiviteiten zijn daarbij een van de belangrijkste
instrumenten. Maar de pal voor de deur liggende markt functioneert in
vele opzichten anders, aldus Komorowski. Doelgroepen in Duitsland
hebben over marketingactiviteiten als reclame of aanwezigheid op een
beurs vaak een andere mening en zo bestaat het gevaar dat het beste
Nederlandse product flopt, terwijl men niet weet waardoor dat
veroorzaakt wordt.
In het eerste gedeelte van het seminar wordt op basis van de
reclamebeginselen de oorzaken en gevolgen van de verschillen tussen
Duitsland en Nederland uitgelegd en de vraag beantwoord waarom deze
verschillen zo belangrijk (en gevaarlijk) zijn voor het zakendoen. In
het tweede deel van het seminar worden de deelnemers in een
beurstraining goed voorbereid op hun optreden bij beurzen in
Duitsland.
Deze training is geschikt voor directeuren en medewerkers van
marketingafdelingen, die onder andere verantwoordelijk zijn voor de
marketingactiviteiten en beurzen in de Bondsrepubliek. Het aantal
deelnemers is beperkt tot 20 personen. Omdat een gedeelte van het
seminar in het Duits wordt gepresenteerd, is het van belang dat de
deelnemers over enige basiskennis van het Duits beschikken. Het is
mogelijk om in het Nederlands vragen te stellen.
De deelnamekosten zijn 199,- euro. Leden van de Nederlands-Duitse
Handelskamer krijgen een korting van 20 procent.
Contact: Marlies Komorowski, tel. 0031 (0)70 3114 156, e-mail
m.komorowski@dnhk.org, www.dnhk.org/seminars