Ingezonden persbericht


Persbericht

15 september 2008

Accor lanceert wereldwijd loyaliteitsprogramma

A|Club: een gratis, wereldwijd, volledig online loyaliteitsprogramma van alle Accor-merken

Vanaf 15 september kunnen gasten in meer dan 2000 hotels in negentig landen via A|Club punten sparen in Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis en de all seasons hotels.

A|Club is van toepassing op alle Accor-merken ­ het programma bestrijkt zowel de budget- als de luxe hotels ­ en komt tegemoet aan de behoeften van een steeds meer gesegmenteerd en mobiel klantenbestand dat vraagt om persoonlijke benadering.

A|Club werkt volledig online, zodat leden altijd en overal gebruik kunnen maken van een gepersonaliseerde dienstverlening.

De punten zijn in te wisselen voor geschenkbonnen die het hele jaar door in de Accor Hotels kunnen worden gebruikt. Ze kunnen ook worden gebruikt bij Accor-partners als Club Med en Europcar of worden omgezet in frequent flyer miles van de luchtvaartmaatschappijen Air France KLM, British Airways, Delta Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, Thai Airways, US Airways en Quantas.

Gebruiksvriendelijk
De A|Club card is heel gebruiksvriendelijk. Gasten kunnen zich al na één overnachting aanmelden in een Accor Hotel of via de website www.a-club.com. Met elke nacht die zij daarna doorbrengen in één van de deelnemende hotels, kunnen ze punten sparen en profiteren van exclusieve voordelen.

Afhankelijk van het aantal overnachtingen of aantal punten dat zij jaarlijks verdienen, krijgen gasten een upgrade naar een hogere klasse. Met elke upgrade groeit het aantal punten aanzienlijk.

De A|Club card
o 2 punten voor elke euro1 besteed in een Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure of Suitehotel.
o 1 punt voor elke euro1 besteed in een ibis of all seasons hotel.

De A|Club Silver card
o Na minimaal 10 hotelovernachtingen of 2.500 verdiende punten in een jaar. o 3 punten voor elke euro1 besteed in een Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure of Suitehotel.
o 1,5 punt voor elke euro1 besteed in een ibis of all seasons hotel.

De A|Club Gold card
o Na minstens 30 overnachtingen of 10.000 verdiende punten in een jaar. o 3,5 punt voor elke euro1 besteed in een Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure of Suitehotel.
o 1,75 punt voor elke euro1 besteed in een ibis of all seasons hotel. o Exclusieve dienstverlening2.

De A|Club Platinum card
o Na minstens 60 overnachtingen of 25.000 verdiende punten in een jaar. o 4 punten voor elke euro1 besteed in een Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure of Suitehotel.
o 2 punten voor elke euro1 besteed in een ibis of all seasons hotel. o Exclusieve dienstverlening2.

Eenmaal verdiende punten blijven altijd geldig, op voorwaarde dat het lid jaarlijks minimaal één nacht doorbrengt in één van de deelnemende hotels.

Aanzienlijk groeipotentieel
A|Club combineert en vervangt tegelijk de bestaande loyaliteitsprogramma's van de Accor Groep en zal de voorkeur voor de Accor-merken helpen versterken.

Net als de marketinginitiatieven, de boekings-, verkoop- en distributiesystemen en prijsstrategie van de hotelgroep, helpt A|Club de groei van Accor te stimuleren. Doelstelling is om binnen drie jaar vijf miljoen actieve leden te hebben.


1 Of een overeenkomstig bedrag in lokale valuta.
2 Gegarandeerde boeking 3 dagen voor aankomst (Platinum) of 5 dagen voor aankomst (Gold), welkomstdrankje en geschenk bij aankomst, kamer beschikbaar tot 16.00 uur en upgrade van kamer (afhankelijk van beschikbaarheid) in MGallery, Pullman en Sofitel.

*****
Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van `s werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:
- Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6). Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Lenôtre;
- Zakelijke dienstverlening: 30 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management).

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 44 hotels, van het budget- tot het luxe segment (3 Sofitels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 18 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels).

Voor meer informatie: www.accorhotels.com



Ingezonden persbericht