Ingezonden persbericht
Supermarkt TV van POSTV bereikt landelijke dekking
SuperCoop en Coop sluiten zich aan bij Supermarkt TV
Hilversum, 15 september 2008 SuperCoop- en Coop-supermarkten gaan in 140 winkels van start met Supermarkt TV van POSTV. Met deze overeenkomst wordt het Supermarkt TV-netwerk flink uitgebreid en krijgt het nationale dekking. POSTV startte begin 2008 met Supermarkt TV. Hierbij gaf het bedrijf aan snel tot landelijke dekking te zullen komen. Inmiddels heeft POSTV ruim 70 supermarkten aangesloten en dankzij de samenwerking met Coop wordt vanaf begin 2009 de landelijke dekking een feit.
POSTV bereikt met Supermarkt TV vanaf begin 2009 per week ruim drie miljoen shoppers en is hiermee direct het grootste instore tv-netwerk voor supermarkten in Nederland. Supermarkt TV wordt uitgezonden in winkels van onder andere C1000, Jumbo, Golff, SuperDeBoer, Plus, MCD, EmTé, SuperCoop en Coop.
POSTV neemt als one-stop-shop voor Instore TV al het werk voor de aangesloten supermarkten uit handen. De uitzendingen worden verzorgd via het eigen DSL-netwerk, terwijl de productieafdeling van POSTV de content produceert. Daarnaast onderhoudt POSTV contacten met leveranciers die via Supermarkt TV hun producten onder de aandacht kunnen brengen. Adverteerders krijgen met de POSTV Nielsenscan een diepgaande analyse van de impact van narrowcasting op de verkoop. Tevens werkt het bedrijf nauw samen met onderzoeksbureau Vos & Jansen voor communicatieonderzoek.
Begin 2009 draait Supermarkt TV in meer dan 200 supermarkten door het gehele land. Eind 2007 gaven we al aan een stevig expansiebeleid te gaan voeren. Na ruim een jaar hebben we een nationaal Supermarkt TV-netwerk opgezet , zegt Michiel Reinoud, Managing Director van POSTV. Ook buiten Nederland groeit Supermarkt TV snel. Samen met de Neo Advertising Group, ons moederbedrijf, onderhouden we het grootste Supermarkt TV-netwerk van Europa, verspreid over acht landen.
We hebben gekozen voor POSTV vanwege onder andere het businessmodel achter het Supermarkt TV-concept. Ook de keuze voor onderscheidende content en de eigen zendtijd spreken ons erg aan , zegt Erik Dunk, commercieel directeur van CoopCodis. POSTV heeft laten zien dat ze grootschalige projecten zeer goed aankunnen. Dit blijkt uit de inmiddels meer dan 70 geslaagde projecten bij supermarkten. Daarnaast heeft het bedrijf ervaring in het buitenland. Ze zijn onderdeel van een kapitaalkrachtige groep, waardoor de continuïteit gewaarborgd is en dat is een geruststellende gedachte.
###
POSTV
POSTV, onderdeel van de Neo Advertising Group, biedt retailers toegang tot het grootste digital signage-netwerk van Europa en Noord-Amerika. Met een focus op de sectoren consumentenelektronica en fast moving consumer goods installeert, beheert, onderhoudt en exploiteert POSTV een groeiend aantal Instore TV-netwerken bij gerenommeerde retailers.
Ingezonden persbericht