Gemeente Delft

Start publiekscampagne 'Als elke Euro telt'

Vandaag heeft wethouder Bolten het officiële startschot gegeven voor de publiciteitscampagne Als elke euro telt van de gemeente Delft. Doel van de campagne is Delftenaren met een laag inkomen, voor wie dus elke euro telt, meer gebruik te laten maken van regelingen en voorzieningen waar ze recht op hebben.

Veel Delftenaren voor wie de gemeentelijke regelingen, tegemoetkomingen, kwijtscheldingen en voorzieningen bedoeld zijn, maken er geen gebruik van. Ze denken dat regelingen niet voor hen zijn, zijn te trots of hebben een slechte ervaring met de gemeente. Met de campagne hoopt de gemeente mensen over de streep te trekken.

Middelen
De campagne communiceert de boodschap op een simpele, kleurrijke manier. Onder andere via driehoeksborden in de stad, advertenties, posters, de website www.alselekeeurotelt.nl, een eigen kraam op evenementen en ansichtkaarten. Met bijzondere aandacht voor de ouderen, kinderen, chronisch zieken, gehandicapten en werkende mensen met een laag inkomen. De gemeente zoekt ook samenwerking met partners in de stad, om via hen de doelgroep te bereiken. Speciaal voor hen zijn toolkits met campagnemateriaal ontwikkeld.

Officieel startschot op 15 september
Op de eerste dag van de Week tegen Armoede, maandag 15 september, heeft wethouder Saskia Bolten de eerste toolkit aan partners in de stad overhandigen. Deze toolkit bevat posters, ansichtkaarten en het boekje Dit Geld(t) voor U . Met de inhoud kunnen deze partners hun klanten en relaties informeren over de mogelijkheden en daarmee armoede in Delft helpen bestrijden.

Anti-armoedebeleid gemeente Delft
Armoedebestrijding is een van de speerpunten van het beleid van de gemeente Delft. Wethouder Saskia Bolten: In de programmabegroting van de gemeente is een groot bedrag gereserveerd voor armoedebestrijding. Daarbij gaat het niet alleen maar over geld en inkomen. Er wordt in Delft op verschillende terreinen beleid ontwikkeld om armoede tegen te gaan: re-integratie, werk, emancipatie, alfabetisering, onderwijs, etc. Maar het adequaat communiceren over en het stimuleren van het gebruik van de gemeentelijke inkomensondersteunende voorzieningen is natuurlijk ook een doel. Vandaar deze publiekscampagne.

Noot voor de redactie (