Unieke Chevrolet Nubira kunstauto voor Alain Menu in Imola
(9/15/2008)
De voorlaatste Europese ronde van het World Touring Car Championship
2008 brengt het Chevrolet-team komend weekend naar Imola in Italië,
voor de Race van San Marino. Alle drie de Chevrolet-coureurs hebben
voor volgende week een vastomlijnd doel voor ogen.
Rob Huff zal gezien de grote hoeveelheid succesgewicht na Oschersleben
proberen zoveel mogelijk punten te scoren. Alain Menu en Nicola Larini
rijden met lichtere autoâs, waardoor zij voor een plaats op het podium
gaan. Menu zal bovendien plaats nemen achter het stuur van een
speciale kunstauto. Menuâs zwarte racewagen met gouden accenten,
waarin hij slechts één weekend zal rijden, is het winnende ontwerp
in de Europese Young?Creative?Chevrolet! wedstrijd die Chevrolet in
samenwerking met een aantal kunstopleidingen uit diverse landen
organiseerde. De winnaar, Adi Sumi uit Slovenië, was afgelopen week
in de workshop van RML in Engeland aanwezig om te zien hoe de blauwe
Nubira van Menu werd getransformeerd in een rijdend kunstwerk.
Aanstaand weekend zal Adi tevens in Imola present zijn om zijn werk in
actie te zien.
Rob Huff: âImola gaat een uitdaging worden. We zullen een paar ronden
nodig hebben om het circuit weer te leren kennen, omdat we er sinds
2005 niet meer geweest zijn en het circuit in de tussentijd wat
veranderd is. Het moeilijkste deel gaat het rijden met 70 kilo
succesgewicht worden, wat ik tijdens mijn complete toerwagencarrière
nog nooit gedaan heb. Mijn doel is daarom om in de top tien te
kwalificeren, om tijdens de race vervolgens in de punten te finishen.
Als we hier vier of vijf punten kunnen pakken, ben ik zeer tevreden.
Imola is een lang, snel en golvend circuit, niet echt wat je wilt met
een zware auto. Positief is dat alle coureurs die vóór me in het
kampioenschap staan ongeveer met hetzelfde gewicht rijden. Maar
tegelijkertijd zal ik ook de rijders achter me goed in de gaten moeten
houden.â
Alain Menu: âAls je ziet hoe competitief we waren in Oschersleben met
een zware auto, kan ik alleen maar optimistisch zijn voor de races in
Imola, omdat ik slechts 40 kilo aan boord heb. Het doel derhalve is
twee goede races rijden en hopelijk een plek op het podium halen. Dat
zou fantastisch zijn, vooral omdat ik komend weekend in de kunstauto
rijd. Ik ben altijd wel voor iets aparts in en de designwedstrijd van
Chevrolet was een mooi initiatief om het WTCC te promoten bij een
publiek dat normaliter niet veel met racen in aanraking komt. Wanneer
ik met deze kunstauto op het podium zou kunnen finishen zou dat een
unicum zijn. Want volgens mij is er nog niet eerder een kunstauto na
een race op het podium geëindigd, willekeurig in welk kampioenschap.â
Nicola Larini: âHet mag duidelijk zijn dat ik zeer gemotiveerd ben
voor deze eerste van twee ronden in Italië. De potentie die de auto
de afgelopen races heeft laten zien is geweldig. Ik was onder de
indruk van de balans en de prestaties van de Nubira in Oschersleben,
een circuit dat ons in het verleden niet echt heel gunstig gezind was.
De auto doet het goed en voelt goed aan en overal gaan we hard. Imola
is zeker een circuit dat me ligt, zelfs na de veranderingen die ze
hebben doorgevoerd en die bedoeld zijn om inhalen wat makkelijker te
maken. Bovendien ben ik redelijk licht wat betreft succesgewicht, dus
ga ik nu echt voor mijn eerste overwinning.â
AutoRai