Ricoh
Ricoh bedwingt de Kilimanjaro met ICT Expeditie 2008
ICT Expeditieteam steunt onderwijs in Tanzania door leveren van
bijdrage aan Close the Gap en Right to Play
's-Hertogenbosch, 12
september 2008 - Ricoh, leverancier van producten en diensten op het
gebied van documentenstromen binnen organisaties, zal op 14 september
twaalf van haar meest sportieve en enthousiaste werknemers de hoogste
berg van Afrika laten beklimmen. Samen met nog zes ICT-professionals,
afkomstig van de bedrijven Simac en Abelli en het ICT-magazine
Computable, vormen zij het ICT Expeditie team 2008. Na de vier maanden
durende voorbereiding, bestaande uit fysieke en mentale tests en zware
trainingsessies, staan de achttien expeditieleden klaar om `Het dak
van Afrika' in Tanzania te bedwingen.
De ICT expeditie heeft als voornaamste oogmerk om ICT- professionals
op een unieke manier kennis met elkaar te laten maken, en hen op een
sportieve manier met elkaar te laten samenwerken. Naast het bereiken
van de top Uhuru Peak richt de ICT expeditie zich op twee humanitaire
acties. Op eigen initiatief hebben de expeditieleden besloten dat ze
in ruil voor deze bijzondere ervaring, graag iets terug wilde geven
aan de lokale bevolking. Door middel van twee organisaties, Close the
Gap en Right to Play, wordt het fonds dat door de expeditieleden
bijeen is vergaard, naar de juiste plek gebracht.
De humanitaire organisatie Close the Gap zal voor de Mwowe Primary
School een computerlokaal opbouwen en inrichten met verschillende pc's
en randapparatuur. Deze lagere school heeft 378 leerlingen, waarvan er
21 aidswees zijn. Door middel van de organisatie Right to Play worden
de donaties tevens ingezet voor een project dat zich richt op
jongeren in de Serengeti-regio. Door middel van het stimuleren van
sportactiviteiten en het aanbieden van sportfaciliteiten wordt de
fysieke, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen, die in
moeilijke omstandigheden opgroeien, verbetert.
Ricoh, dat platinum sponsor is van het evenement, ziet in de expeditie
een metafoor van het driejarenplan dat het bedrijf heeft opgesteld. De
groeitoename van het bedrijf komt terug in de fysieke overwinning van
de Kilimanjaro door de medewerkers van Ricoh. Daarnaast wil de
organisatie met de deelname aan deze expeditie de saamhorigheid van
het bedrijf versterken en het Ricoh-team hechter maken.
Paul Nanninga, Sales Director Nederland bij Ricoh, treedt vanaf 14
september op als humanitair actie-expert bij de ICT Expeditie 2008.
"Na vier maanden hard trainen zijn we goed voorbereid voor deze zeer
uitdagende tocht naar de top van de Kilimanjaro. Alle expeditieleden
weten precies wat ze aan elkaar hebben en wat hun rol in het team is.
Net als in het bedrijfsleven is het onmogelijk om alleen de top de
bereiken, een goede samenwerking is essentieel. Wanneer we op 20
september de top bereiken, hebben we zowel een fysieke als een mentale
overwinning behaald. Dat, gecombineerd met de humanitaire acties die
we in Tanzania gaan uitvoeren, maakt dit een waardevol en
onvergetelijk evenement."