Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Hilversum, 11 september 2008
OPTIE AMERIKAANSE TV OP BNN-PROGRAMMA TRY BEFORE YOU DIE
De Amerikaanse producent Hypomania heeft een optie genomen op de format-rechten van het BNN-programma Try Before You Die. Hypomania is een nieuw productiebedrijf dat verantwoordelijk is voor hitseries als House en Bones. Eerder slaagde BNN er al in om onder andere de formats van Afkicken en Over Mijn Lijk aan het buitenland te verkopen. Afkicken (samen met producent Palm Plus) werd verkocht aan België en Duitsland, en het format van Over Mijn Lijk (samen met producent Sky High) aan België en Zweden.
Pim Castelijn, Directeur TV BNN: 'Try Before You die is het ultieme BNN-programma. We hebben het zelf van begin tot eind ontwikkeld. Het zou mooi zijn als we juist met dit programma de Amerikaanse markt zouden kunnen bereiken.' Brian Pines, Directeur Hypomania vult aan: 'BNN's Try Before You Die is een perfecte combinatie van het vervullen van wensen, avontuur en sensatie; een combinatie van ingrediënten waarvan het Amerikaanse publiek niet genoeg kan krijgen.'
Try Before You Die is een origineel BNN-format waarin de BNN-presentatoren alle dingen doen die je eens in je leven gedaan moet hebben. Met een gemiddelde kijkdichtheid van 500.000 kijkers en een marktaandeel van ruim 10 procent scoort Try Before You Die op Nederland 3 vooral goed in de doelgroep 20 tot 34 jaar. 'Try' is een van de langstlopende BNN-programma's en vertegenwoordigt bij uitstek de kernwaarden van de omroep: eigenzinnig, brutaal, humoristisch en 'lust for life'.
Het vierde seizoen van Try Before You Die is afgelopen zondag van start gegaan en is 9 afleveringen rond 22.15 uur te zien bij BNN op 3.
Meer informatie: BNN Communicatie
Nienke van Ankeren, tel: 035-6555321, nienke.van.ankeren@bnn.nl