Ingezonden persbericht
Accenture maakt Top 50 Innovation Awards 2008 bekend
Stemmen voor de publieksprijs is vanaf vandaag mogelijk
Amsterdam, 11 september 2008 De jury van de Media & Communication Innovation Awards 2008 maakt vandaag de top 50 bekend. Op 22 mei jl. heeft Accenture het startsein gegeven voor de tweede editie van deze awards. Het aantal inzendingen is boven verwachting: de 214 ingeschreven concepten betekenen een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. De 50 genomineerden maken kans op de 'Blauwe Tulp', de award die tijdens het Media & Communication Innovation Seminar op 23 oktober wordt uitgereikt. Het winnende concept mag zich één jaar lang het 'beste innovatieve concept' in de media- en communicatie industrie noemen, en wint EUR 50.000,- aan mediawaarde.
Accenture heeft vorig jaar de Media Communication & Innovation Awards in het leven geroepen om innovatie in de Nederlandse media- en communicatie-industrie te erkennen en de waardering en aandacht te geven die het verdient. Initiatiefnemer Barend van Doorn (Verantwoordelijk voor de Media & Entertainment praktijk Accenture): "Gezien het hoge aantal inschrijvingen, zien we dat het initiatief zeer gewaardeerd wordt door media en communicatie bedrijven. Dit onderstreept het belang van innovatie in deze industrie. Het is goed om te zien dat dit jaar ook de relatief grote en gevestigde bedrijven als KPN, Telegraaf, NOS, Kluwer, Wegener en Elsevier innovatieve concepten insturen. Toch wordt het leeuwendeel van de innovaties geïnitieerd door relatief jonge en qua omvang wat kleinere bedrijven."
Jury en publieksprijs
De jury bestaat dit jaar uit twaalf professionals uit de media- en communicatie industrie, die onder leiding van Theo Huibers (oprichter van Thaesis en hoogleraar aan de Universiteit Twente) ieder vanuit hun eigen expertisegebied de concepten hebben beoordeeld. "Nog meer dan vorig jaar werd de jury bij het samenstellen van de top 50 uitgedaagd door de ingeschreven concepten", zegt juryvoorzitter Huibers. "Onder de inzendingen waren zeer veel interessante en echt innovatieve concepten. Waar ik vooral naar gekeken heb is haalbaarheid, hoe kun je winst maken met dit concept."
Naast de juryprijs is er dit jaar ook weer de publieksprijs. Vanaf vandaag kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriete concept in de top 50. Het concept dat de meeste stemmen heeft ontvangen zal tijdens het Seminar de publieksprijs in ontvangst nemen. Stemmen kan via www.innovation-awards.nl/stemmen.
Bekendmaking winnaars van de Blauwe Tulp
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het Media & Communication Innovation Seminar dat op donderdag 23 oktober plaatsvindt in Amsterdam. De winnaar van de Blauwe Tulp mag zich één jaar lang het 'beste innovatieve concept' in de media- en communicatie industrie mag noemen. DAG heeft daarbij als prijs een multimediale campagne ter waarde van EUR 50.000,- beschikbaar gesteld. Het winnende concept zal veel aandacht krijgen in alle PR- en communicatie-uitingen na het seminar, waaronder het Innovation Rapport dat wordt uitgegeven door Accenture.
De Media & Communication Innovation Awards 2008 worden mede mogelijk gemaakt door:
DAG, Mediafacts, ABN AMRO, TheNextWeb, Bright, Nuguru, Tijdschrift voor Marketing en Van Speijk Prijs.
Kijk voor meer informatie op: www.innovation-awards.nl
Over Accenture
Accenture is een wereldwijd bedrijf voor management consulting, technology services en outsourcing. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk én bewezen ervaring in consulting, technology en outsourcing, kan Accenture de juiste mensen, vaardigheden, allianties en technologieën inzetten. In 49 landen, verdeeld over 110 kantoren, werken ruim 180.000 medewerkers. Daarvan werken er ruim 2600 in Nederland. De wereldwijde omzet bedraagt 19,70 miljard dollar over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2007. Accenture is beursgenoteerd aan NYSE/CAN. Zie ook www.accenture.com en www.accenture.nl.
**