PERSBERICHT
11 september 2008
The Hague Festivals wint twee keer goud bij Pinnacle Awards in de VS
DEN HAAG - The Hague Festivals is gistermiddag in de Verenigde Staten overladen met prijzen bij de Pinnacle Awards. Maar liefst zeven prijzen kreeg het festival bij de uitreiking van de The IFEA/Haas & Wilkerson Pinnacle Awards tijdens het 53ste congres van de IFEA (International Festivals & Events Association) in Boise Idaho.
Twee gouden Pinnacle Awards waren er voor de beste festivalkrant en voor het beste nationale TV programma (Hofvijverconcert). Zilver in de rubriek beste festivalfoto, beste website en krantenadvertentie. Tenslotte wonnen de TV spot en het TV West festivaljournaal brons in hun categorie.
Frits Huffnagel, wethouder Citymarketing is ontzettend blij met de prijzen: "Vorig jaar hebben we gewonnen in de categorie beste festivalkrant. Het is een fantastische bevestiging dat we met The Hague Festivals ook dit jaar zo ruim in de prijzen zijn gevallen. Het is een beloning voor iedereen die aan The Hague Festivals heeft meegewerkt."
De jaarlijkse uitreiking van de Pinnacle Awards zijn gericht op de marketing en promotie van festivals over de gehele wereld. Meer dan 2000 items worden voor deze wedstrijd ingezonden door festival organisaties. Op het IFEA congres in Boise zijn ruim 500 festival & event managers van over de hele wereld bij elkaar om ervaringen uit te wisselen aan de hand van workshops en plenaire sessies.
The Hague Festivals
The Hague Festivals bundelt bestaande en nieuwe evenementen en concerten in Den Haag tijdens de maand juni. Bekende namen dit jaar waren Parkpop, Festival Classique, de ShoppingNight, Den Haag Sculptuur en The Music In My Head.
Meer informatie over The Hague Festivals en de Pinnacle Awards is te vinden op: www.thehaguefestivals.com en www.ifea.com
Foto: Projectleider van The Hague Festivals, Ernst van den Berg, kreeg de prijzen uit handen van Steven Wood Schmader, President & CEO of the International Festivals & Events Association (IFEA).
---
Noot voor redactie,
Den Haag Marketing