Ingezonden persbericht


reclameman en marketing directeur kiest voor word of mouth marketing: Raymond van Buuren versterkt Buzzer

Amsterdam, 11 september 2008

Raymond van Buuren (51) gaat marketingbureau Buzzer versterken als Director Business Development. Hij wordt verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van een aantal grotere klantrelaties, zowel in Nederland als in België en Duitsland. Daarnaast zal hij Word of mouth marketing, de markt waarin Buzzer een leidinggevende positie inneemt , introduceren bij nieuwe klanten en sectoren.

Raymond van Buuren was 20 jaar actief in de reclamewereld (PPGH/JWT, Publicis) en leidde in Nederland, Spanje, Italië en Zwitserland internationale accounts in financiële dienstverlening, automobiel, fmcg en de publieke sector. Zo was hij tussen '99 en 2002 verantwoordelijk voor de informatie en educatie campagne rondom de introductie van de euro door heel Europa. Voor zijn stap naar Buzzer werkte hij als internationale marketingdirecteur van Stage Entertainment, het theaterbedrijf van Joop van den Ende. Daar leerde hij Buzzer kennen.

Willem Sodderland, oprichter en algemeen directeur van Buzzer: "Raymond komt op een zeer gelukkig moment. Waar bedrijven ons eerst als interessant experiment zagen worden we nu door de geboekte resultaten een structureel onderdeel van de mediamix. Met de uitgebreide ervaring van Raymond in het beheren en uitbouwen van grote, langdurige klantrelaties past hij perfect in deze nieuwe fase en kan hij onze groei verder helpen versnellen. Zijn internationale ervaring en netwerk zijn daarnaast goed inzetbaar bij onze expansie naar buitenlandse markten, zoals Duitsland."

In een korte toelichting op zijn stap verklaarde Raymond van Buuren: "In de wereld van entertainment hoef je niemand te overtuigen dat de 'buzz' van consumenten bepalend is voor het succes van je producties. Buzzer is het eerste bureau dat zich professioneel toelegt op het optimaal benutten van dit fenomeen. Door het te stimuleren en ernaar te luisteren. Word of Mouth en de dialoog met consumenten heeft in alle sectoren een enorme toekomst, en Buzzer is internationaal koploper. Die combinatie is voor mij doorslaggevend."

Buzzer profiteert als marktleider sterk van de toenemende aandacht voor 'sociale marketing' en ziet door de steeds sterker wordende bewijsvoering voor de impact van Word of Mouth die groei de komende tijd verder doorzetten. Het bureau is actief in Nederland en België met een groep van 40.000 nieuwsgierige, genetwerkte consumenten: de Buzzers. Deze community kreeg de afgelopen jaren ruim 50 verschillende producten en diensten als eerste om uit te proberen en te bespreken met hun omgeving. Buzzer werkt en volbracht campagnes voor o.a. Philips, Unilever, P&G, Pathé, Heineken, USG People, Friesland Foods, SNS bank, Leaf, Vrumona en L'Oréal.