Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Park Hochsauerland decor van spectaculaire Cisco Euro Challenge
Center Parcs EN CHALLENGER WORLD sluiten partnership voor organisatie sport events voor zakelijke Europese markt
Rotterdam, 8 februari 2008 - Waar kunnen collega's en zakelijke relaties elkaar beter leren kennen dan tijdens een sportief evenement op een toplocatie middenin de natuur? Center Parcs Meetings & Events en Challenger World - onderdeel van IMG, een vooraanstaande onderneming op het gebied van sport, entertainment en media - hebben een strategisch partnership gesloten met als doel 'Intelligent Sport®' - een nieuw evenementenconcept voor de zakelijke markt - te lanceren. Het eerste wapenfeit is het internationale sportevenement Cisco Euro Challenge: een spectaculaire sportcompetitie waarbij teams van ruim zeventig Europese bedrijven strijden om de eretitel 'Best European Team'.
Center Parcs Meetings & Events en Challenger World bundelen de krachten om onder de noemer 'Intelligent Sport®' sportieve evenementen voor bedrijven en organisaties te organiseren in de parken van Center Parcs. Intelligent Sport® is een nieuw concept dat wereldwijd steeds populairder wordt en waarvan tal van internationale sportevenementen - zoals Cisco Euro Challenge, BG US Challenge, Microsoft UK Challenge en World Team Challenge - deel uitmaken. Doel is teams van bedrijven bij elkaar te brengen tijdens een sportieve krachtmeting, waarbij niet alleen de fysieke kwaliteiten van de deelnemers een belangrijke rol spelen, maar ook intelligentie, strategisch inzicht, het vermogen tot samenwerking en onder druk de juiste beslissingen te nemen.
Teambuilding als sleutel tot succes
"Sport is een uitstekend middel om het teamgevoel binnen organisaties te verstevigen.
Center Parcs is dan ook erg trots op de samenwerking met Challenger World, dat al ruim tien jaar is gespecialiseerd in teambuilding-competities op hoog niveau. Competities waaraan wereldwijd managementteams en vele senior executives deelnemen. Dankzij teambuilding vervagen grenzen en vallen functies weg, waardoor collega's en zakenrelaties nader tot elkaar komen en uiteindelijk beter presteren in de 'echte' wereld", aldus Michel Busman, Director B2B & Foreign Markets van Center Parcs. "Center Parcs en Challenger World spelen hierop in door sportevenementen te organiseren waarbij niet alleen de fysieke capaciteiten van een team cruciaal zijn, maar ook intelligentie, teamspirit en strategie: de belangrijkste basis voor teambuilding. Zo zullen deelnemers aan Cisco Euro Challenge merken dat samenwerking én loyaliteit de sleutel tot succes zijn."
Cisco Euro Challenge
Park Hochsauerland van Center Parcs - gelegen in de prachtige bergachtige omgeving van het Duitse Hochsauerland - is van 11 tot en met 14 september het toneel van Cisco Euro Challenge. Bedrijven uit heel Europa komen dan bij elkaar voor een ultieme krachtmeting. Zij staan voor de uitdaging codes te kraken, raadsels op te lossen en de sportieve strijd met elkaar aan te gaan. Onder druk van de tijd en de wil te presteren, wordt van alle teams het uiterste gevergd. Zij moeten in staat zijn op het juiste moment de goede beslissing te nemen en leren zichzelf en elkaar op een heel bijzondere manier kennen. De beste teams worden in december afgevaardigd naar de World Team Challenge, waar zij het opnemen tegen hun tegenspelers van bedrijven en organisaties uit de Verenigde Staten, Zuid-Amerika, Afrika en Azië.
Meer informatie
Naast de Cisco Euro Challenge introduceren Center Parcs en Challenger World dit jaar nog meer bijzondere één- of meerdaagse sportconcepten in de parken van Center Parcs. Voor meer informatie kunnen bedrijven contact opnemen met Frank Spooren, Manager Sales, Events & Special Projects van Center Parcs Europe - e-mail: frank.spooren@centerparcs.com - of via: www.centerparcs.nl/business
- EINDE PERSBERICHT -
Voor meer informatie (
Ingezonden persbericht