Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Shula Rijxman in Raad van Toezicht Zuiderzeemuseum

Amsterdam, 11 september 2008- Shula Rijxman, Chief Commercial Officer van IDTV, is benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Het Zuiderzeemuseum presenteert Nederlandse kunst, cultuur en erfgoed op de grens van land en water. Tentoonstellingen en evenementen leggen verbanden tussen de collectie en hedendaagse ontwikkelingen. Klassieke Hollandse thema's krijgen een verrassende benadering. De directie van het Zuiderzeemuseum bestaat uit Erik Schilp en Pien Harms. De Raad van Toezicht heeft onder meer als taak toezicht te houden op het beleid van de directie en op de algemene gang van zaken binnen het Zuiderzeemuseum en de met haar betrokken rechtspersonen.

Shula Rijxman (1959) is sinds 2004 Chief Commercial Officer van IDTV en is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het commerciële beleid van het bedrijf. Shula Rijxman startte haar carrière in de PR en Communicatie bij onder andere Nashua Nederland en HCS Technology. In 1999 werd zij eigenaar van Martsell Communicatieprojecten. In 2001 verkocht Rijxman het bedrijf aan IDTV. Naast haar werkzaamheden bij IDTV is Shula Rijxman bestuurslid van War Child, bestuurslid van Women Inc. en is zij lid van de raad van Advies van Lof.

IDTV
IDTV, opgericht in 1977, is als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij van Nederland, toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (geïntegreerde) concepten op het gebied van televisie, internet, film, evenementen en promotiecampagnes. IDTV produceert met respect voor het individu en probeert met haar producties de coherentie in de samenleving te bevorderen.

Noot voor de redactie/