Kimberly-Clark voor het vierde opeenvolgende jaar bovenaan de Dow Jones Sustainability World Index in de categorie persoonlijke verzorgingsproducten van
11/09/2008 03:43
PR Newswire
DALLAS, September 11 /PRNewswire/ --
- Het bedrijf scoort hoog voor milieubeleid en -beheer, normen voor
leveranciers, beheer van klantenrelaties, maatschappelijke
verantwoordelijkheid en filantropie, strategie voor groeimarkten en risico-
en crisisbeheer.
Voor het vierde opeenvolgende jaar is Kimberly-Clark Corporation
(NYSE: KMB) nummer 1 in de categorie persoonlijke verzorgingsproducten van de
Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World). De DJSI World rangschikt
toonaangevende multinationals over 57 bedrijfstakken op basis van hun
economische, milieu- en maatschappelijke performance.
Kimberly-Clark - de groep die een aantal van de bekendste merken ter
wereld omvat, zoals Kleenex, Andrex, Cottonelle, Huggies, Pull-Ups, Kotex en
Depend - was nummer 1 van een internationale groep van vergelijkbare
bedrijven van persoonlijke verzorgingsproducten.
"Wij zijn trots op onze plaats in de Dow Jones Sustainability World
Index", aldus Tom Falk, voorzitter en algemeen directeur. "Wij weten dat
enkel bedrijven die duurzaamheid inbouwen in de manier waarop zij zaken doen,
blijvend succes kunnen boeken. Daarom bevorderen wij duurzaamheid in heel
Kimberly-Clark."
Als industrieleider scoorde Kimberly-Clark hoog op de volgende vlakken:
- Milieubeleid en -beheer: Kimberly-Clark kreeg erkenning voor haar
Milieuvisieprogramma dat richting geeft en doelen en
streefcijfers vaststelt om het beheer en de prestaties op het
vlak van milieu te verbeteren. Het bedrijf heeft hier
aanzienlijke verbeteringen geboekt en is nu in het derde van de
vijf jaar van het programma dat de naam Vision 2010 draagt.
- Normen voor leveranciers: Kimberly-Clark kreeg erkenning voor
'Duurzaamheid bij K-C: gids voor leveranciers' en ook voor de
risicoanalyses van contractfabrikanten.
- Beheer van klantenrelaties: Kimberly-Clark kreeg de hoogste
punten voor de aanhoudend hoge tevredenheid van de klant, het
systeem om feedback van de consument in de processen van het
bedrijf op te nemen, en de performancescore van derden in de
enquête 'Cannondale PoweRanking', waar Kimberly-Clark opnieuw een
plaats had in de top 10 van bedrijven van verpakte consumptiegoederen.
- Maatschappelijke verantwoordelijkheid/filantropie: DJSI World
waardeerde het doneren van Kimberly-Clark als in lijn met de
missie van het bedrijf de gezondheid, hygiëne en het welzijn van
mensen elke dag en overal te verbeteren. Ook is rekening gehouden
met het bedrag dat jaarlijks wordt gedoneerd. Voor Kimberly-Clark
en haar werknemers was dit bedrag in 2007 US$ 21,6 miljoen in
contanten en producten.
- Strategie voor opkomende markten: erkenning is gegeven voor de
benadering door het bedrijf van consumenten, gebruik van lokale
middelen en het aannemen van mensen ter plaatse in groeimarkten.
- Risico- en crisisbeheer: Kimberly-Clark kreeg erkenning voor het
'Enterprise Risk Management'-proces en het Global Risk Oversight
Committee dat toezicht houdt op de strategieën voor financieel,
strategische en compliantierisico's.
Alleen de top 10 procent van de 2.500 grootste bedrijven ter wereld komt
in aanmerking voor deze prestigieuze lijst. Bedrijven worden gekozen volgens
een systematische evaluatie van duurzaamheid waarbij de koplopers in elke
bedrijfstak worden vastgesteld.
OVER KIMBERLY-CLARK
Kimberly-Clark en haar bekende, internationale merken zijn onontbeerlijk
in het leven van mensen in meer dan 150 landen. Elke dag vertrouwen 1,3
miljard mensen - bijna 25% van de wereldbevolking - op de K-C-merken en de
oplossingen die deze bieden om hun gezondheid, hygiëne en welzijn te
verbeteren. Met merken als Kleenex, Scott, Huggies, Pull-Ups, Kotex en Depend
heeft Kimberly-Clark het grootste en op één na grootste marktaandeel in meer
dan 80 landen. Zie voor de laatste informatie over K-C en meer gegevens over
de 136 jaar lange innovatiegeschiedenis van het bedrijf
http://www.kimberly-clark.com. Zie voor meer informatie over de programma's
voor duurzaamheid van Kimberly-Clark het duurzaamheidsrapport op
http://www.kimberlyclark.com/aboutus/sustainability.aspx.
Website: http://www.kimberly-clark.com
Media, Dave Dickson, +1-972-281-1481, ddickson@kcc.com, of Lance Latham, +1-972-281-1487, lance.latham@kcc.com, of voor investeerders: Mike Masseth, +1-972-281-1478, mmasseth@kcc.com, allen van Kimberly-Clark Corporation; foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19991117/KMBLOGO, AP-archief: http://photoarchive.ap.org, PRN-fotodesk, photodesk@prnewswire.com
-