11/09/2008 14:34
PR Newswire
KEULEN, Duitsland, September 11 /PRNewswire/ -- Difrax heeft samen met het grootste onafhankelijke onderzoeksbureau uit Nederland 'Blauw Research' de rol van de hedendaagse vader onderzocht in vijf verschillende landen. Uit dit onderzoek zijn een aantal verassende en opmerkelijke uitkomsten gekomen.
De onderzoekspopulatie bestaat uit vaders met kinderen onder de drie jaar in Nederland, Duitsland, Spanje, Groot-Brittannië en Zweden van 18 jaar en ouder. De steekproefomvang was vastgesteld op 200 per land. Bij deze steekproefomvang kunnen er met voldoende nauwkeurigheid uitspraken worden gedaan over de belangrijkste subgroepen binnen de steekproef.
Zo bleek uit het onderzoek dat 23% van de Nederlandse vaders geen enkele keer aanwezig is geweest tijdens de zwangerschapsyoga lessen van hun partner. Slechts 8% van de vaders geeft aan elke les aanwezig te zijn geweest en daar zijn partner te hebben gesteund. De Zweedse vaders maken het helemaal bont, daar is slechts 3% elke yogales aanwezig.
Samen ondernomen activiteiten voor komst baby meedoen met zwangerschapsyoga (1=elke keer vs. 5=geen enkele keer) (v11_2)
NL DE ES UK SE totaal
1 (= elke keer) 8% 4% 9% 4% 3% 6%
2 2% 4% 4% 4% 1% 3%
3 9% 8% 13% 7% 8% 9%
4 16% 6% 8% 6% 6% 9%
5 (= geen enkele
keer) 23% 33% 31% 34% 23% 29% n.v.t. (dit deed
partner niet) 42% 45% 35% 45% 60% 45% totaal 100% 100% 100% 100% 100% 100%
Over Difrax
Difrax B.V., opgericht in 1967, behoort in Nederland tot één van de grootste A-merken op het gebied van baby- en speelgoedartikelen zoals babyflessen, fopspenen, verzorgingsartikelen en knuffels. Ook als internationale speler loopt Difrax voorop op het gebied van babyartikelen. Alles wat Difrax doet, staat in het teken van baby en ouder. Met haar innovatieve en modieuze producten wil Difrax het leven van baby en ouder zo aangenaam mogelijk te maken. In de afgelopen jaren verwierf Difrax faam met de ontwikkeling en introducties van baanbrekende, award-winnende producten evenals met de verfrissende en vernieuwende reclamecampagne.
http://www.difrax.com
Voor meer informatie over Difrax BV en het totale naslagwerk met alle uitslagen kunt u contact opnemen met: Difrax BV, Susan van Haren, International Marketing Assistant, Emailadres: susan@difrax.com, Telefoon: +31-30-225-00-04; Vragen over het onderzoek: Voor meer informatie over het onderzoek kunt u contact opnemen met: Caroline Nevens, +31-10-4000-988, Blauw Research BV
-